1

افتتاح نیروگاه ۵۰ مگاواتی میل نادر در سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نیرو

  • کد خبر : 133023
  • 19 خرداد 1403 - 17:01
افتتاح نیروگاه ۵۰ مگاواتی میل نادر در سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نیرو
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مراسم افتتاح نیروگاه بادی میل نادر زابل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نیروگاه بادی میل نادر با ظرفیت ۵۰ مگاوات و توربین های ۲.۵ مگاواتی به بهره برداری رسیده است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ساتبا، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مراسم افتتاح نیروگاه بادی میل نادر زابل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نیروگاه بادی میل نادر با ظرفیت ۵۰ مگاوات و توربین های ۲.۵ مگاواتی به بهره برداری رسیده است. وی افزود: تولید برق از انرژی پاک این نیروگاه برای تامین مصارف منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.
محرابیان عنوان کرد: زیرساخت “میل نادر” را برای تولید ۶۰۰ مگاوات توسعه داده ایم و با استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاران، این ظرفیت را به ۶۰۰ مگاوات خواهیم رساند.
به گزارش ساتبا، نیروگاه میل نادر سالانه ۲۱۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌کند که معادل ۷۰ درصد مصرف برق سه کارخانه سیمان سیستان، خاش و تیس در استان سیستان و بلوچستان است.
ساخت نیروگاه بادی میل نادر به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ هکتار در شمال غرب زابل به ظرفیت ۵۰ مگاوات شامل ۲۰ واحد توربین بادی ۲٫۵ مگاواتی با تکنولوژی روز توربین های بادی جهانی و قابل کارکرد در شرایط گرد و غبار و دمای بالا ساخته شده است.
نیروگاه‌ بادی، دارای مکانیسم توسعه پاک (CDM) است و دی اکسید کربن تولید نمی‌کند؛ ضمن اینکه نیروگاه میل نادر زابل سالانه از انتشار حدود ۱۴۰ تن دی اکسید کربن در سال جلوگیری می کند. هم اینک ظرفیت تجدیدپذیر در حال بهره برداری سیستان و بلوچستان معادل ۶۰ مگاوات است که ۵۰ مگاوات آن متعلق به نیروگاه بادی میل نادر زابل است که در دولت سیزدهم احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133023

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.