2

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۷ پروژه آب و فاضلاب استان کرمانشاه همزمان با دهه فجر/ اهالی ۲۸۷ روستای استان از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 71102
  • 26 بهمن 1400 - 20:08
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۷ پروژه آب و فاضلاب استان کرمانشاه همزمان با دهه فجر/ اهالی ۲۸۷ روستای استان از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
"علیرضا کاکاوند" با بیان این خبر گفت: در استان کرمانشاه ۵۳۱ هزار و ۶۵ مشترک آب و فاضلاب وجود دارد که از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۲۷۰ مشترک شهری و ۱۲۵ هزار و ۷۹۵ مشترک روستایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۷ پروژه در حوزه آب با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح شد، گفت: با اتمام این پروژه‌ها بیش از ۷۶ هزار روستایی از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا کاکاوند” با بیان این خبر گفت: در استان کرمانشاه ۵۳۱ هزار و ۶۵ مشترک آب و فاضلاب وجود دارد که از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۲۷۰ مشترک شهری و ۱۲۵ هزار و ۷۹۵ مشترک روستایی است.
کاکاوند با اعلام این موضوع که ۸۳.۲۱ درصد از میزان آب تولیدی استان از چشمه، چاه و قنات و ۱۶.۷۹ درصد از منابع آب سطحی تامین می شود، افزود: شاخص بهره مندی آب شهری ۹۹.۸۳درصد و روستایی ۸۰.۲۲ درصد است و ما تلاش خواهیم نمود با عمل به تعهدات و تکالیف ذاتی شرکت این میزان را افزایش دهیم.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در همین راستا و به منظور دستیابی به اهداف شرکت، در دهه فجر امسال ۴۱ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۹۲۸ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آباد غرب، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سنقر و کلیایی و صحنه به بهره‌برداری رسید و اهالی ۱۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار و ۱۸۵ نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.
این مقام مسئول از اتمام آبرسانی به ۵۰ روستای دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح این پروژه‌ها در دهه فجر مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۶ پروژه حوزه آب که شامل آبرسانی به ۱۶۵ روستا در شهرستان‌های صحنه، هرسین، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار و ۱۳۳ نفر، با اعتباری بالغ بر یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۷۱ میلیون ریال انجام شد.
کاکاوند در پایان ضمن اشاره به کاهش نزولات آسمانی در استان بر لزوم سازگاری با شرایط موجود از طریق مدیریت بهینه مصرف آب و استفاده از شیوه‌های کاهش مصرف تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=71102
  • نویسنده : علی مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.