4

افتتاح و بهره برداری از خط انتقال آب به دشت یکدار جاسک در استان هرمزگان

  • کد خبر : 97442
  • 01 اسفند 1401 - 21:44
افتتاح و بهره برداری از خط انتقال آب به دشت یکدار جاسک در استان هرمزگان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در آئین افتتاح و بهره‌برداری از این طرح گفت: موقعیت این طرح در محدوده جنوب شرق هرمزگان بوده و خط انتقالی که آب از آن گرفته شده شامل بند انحرافی جگین در شرق بندر جاسک به فاصله حدود ۲ کیلومتر در بالا دست تقاطع جاده ارتباطی بندرجاسک - چابهار با رودخانه جگین است.

خط انتقال آب از طریق بند انحرافی سد جگین بشاگرد به دشت یکدار جاسک به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در آئین افتتاح و بهره‌برداری از این طرح گفت: موقعیت این طرح در محدوده جنوب شرق هرمزگان بوده و خط انتقالی که آب از آن گرفته شده شامل بند انحرافی جگین در شرق بندر جاسک به فاصله حدود ۲ کیلومتر در بالا دست تقاطع جاده ارتباطی بندرجاسک – چابهار با رودخانه جگین است.

“جمشید عیدانی” توضیح داد: پیش از این، آبیاری اراضی مستعد کشاورزی منطقه بوسیله پمپاژ آب از بند انحرافی جگین به درون نهرهای سنتی توسط کشاورزان انجام می شد و بهره برداری و افتتاح این طرح تاثیر بسیاری بر کار کشاورزان دارد.

وی در خصوص ویژگی های فنی طرح گفت: خط انتقال آب به دشت یکدار جاسک حدود ۱۸۰۰ هکتار از اراضی این دشت را با لوله های فولادی به قطر ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیمتر و به طول ۱۰ کیلومتر از نعمت آب پایدار بهره مند می کند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: در کنار این خط انتقال، یک شبکه برق و ایستگاه پمپاژ نیز در نظر گرفته شده تا در فصل های مختلف سال، کشاورزان منطقه جاسک نگرانی بابت تامین آب مورد نیاز خود را نداشته باشند.

خط انتقال آب به دشت یکدار شهرستان جاسک با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان و جمعی از کشاورزان شهرستان جاسک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=97442
  • نویسنده : مجید لشکری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.