4

افتتاح ۲۱ پروژه آبی در استان قزوین/ آب پایدار ۱۴۶ هزار شهرنشین و ۷ هزار خانوار روستایی تامین شد

  • کد خبر : 84568
  • 04 شهریور 1401 - 19:47
افتتاح ۲۱ پروژه آبی در استان قزوین/ آب پایدار ۱۴۶ هزار شهرنشین و ۷ هزار خانوار روستایی تامین شد
"داراب بیرنوندی" در آئین افتتاح ۲۱ پروژه شرکت آب و فاضلاب قزوین، با اشاره به خدمات بی‌بدیل دولت طی یک سال اخیر گفت: با وجود استمرار و تشدید خشکسالی، خوشبختانه مردم استان قزوین در زمینه تامین آب آشامیدنی با مشکلی مواجه نبودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از بهره‌برداری ۲۱ پروژه این شرکت خبر داد و گفت: ۱۴۶ هزار نفر در شهرها و ۷ هزار و ۱۵۰ خانوار در روستاها از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “داراب بیرنوندی” در آئین افتتاح ۲۱ پروژه شرکت آب و فاضلاب قزوین، با اشاره به خدمات بی‌بدیل دولت طی یک سال اخیر گفت: با وجود استمرار و تشدید خشکسالی، خوشبختانه مردم استان قزوین در زمینه تامین آب آشامیدنی با مشکلی مواجه نبودند.
وی افزود: برای محرومیت‌زدایی و تامین آب پایدار شهرها و روستاها، این پروژه‌ها با اعتباری معادل ۱۷۳۶ میلیارد ریال به اجرا در آمده که از مجموع پروژه‌های یاد شده هفت پروژه در مناطق شهری با اعتبار ۱۴۴۶ میلیارد ریال و ۱۴ پروژه در مناطق روستایی استان با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های مذکور، کمبود آب آشامیدنی ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت شهری و هفت هزار و ۱۵۰ خانوار روستایی مرتفع شده است.
بیرنوندی حجم عملیات اجرا شده عمرانی در مناطق شهری را شامل ۳۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۳۰۵ لیتر در ثانیه برشمرد.
وی همچنین حجم عملیات اجرایی در مناطق روستایی را نیز شامل یک حلقه چاه، پنج باب مخزن، یک ایستگاه پمپاژ، هشت کیلومتر خط انتقال و ۱۱ کیلومتر اصلاح شبکه عنوان کرد.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خصوص سه پروژه شهرستان تاکستان که از اعتبار ویژه دولت انجام شده خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز سه حلقه چاه به همراه اجرای شبکه برق‌رسانی، سه پست برق و اجرای سه کیلومتر خط انتقال برای تامین آب شهر تاکستان با اعتباری معادل ۹۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای شهر ضیاء‌آباد و نیز اجرای خط انتقال روستای آتش انبار به طول سه کیلومتر و با هزینه دو میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز است.
بیرنوندی اشاره کرد که محدودیت‌های مالی برای توسعه و بازسازی صنعت آب و فاضلاب استان قزوین وجود دارد ولی با همکاری مسئولان دولت و همراهی مردم، قطار توسعه در این صنعت در حال حرکت است و اخبار خوب آن به طور مستمر به سمع و نظر مردم می‌رسد. 
وی در پایان یادآور شد: تغییر اقیلم و کاهش بارش‌ها از یک سو و مصارف بالا از سوی دیگر موجب کمبود آب شیرین در سطح جهان شده و هشدار داد که ادامه جریان آب مستلزم رعایت مدیریت مصرف همگانی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=84568
  • نویسنده : محمد آذربایجانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.