5
در هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح ۱۲ طرح آبرسانی در شهرها و روستاهای استان اصفهان

  • کد خبر : 85255
  • 12 شهریور 1401 - 21:45
افتتاح ۱۲ طرح آبرسانی در شهرها و روستاهای استان اصفهان
"حسین اکبریان" با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به جمعیت روستایی گفت: در راستای تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار، 8 طرح آبرسانی به 16 روستا با هزینه 383 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۲ طرح آبرسانی در ۱۶ روستا و ۴ شهر سطح استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اکبریان” با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به جمعیت روستایی گفت: در راستای تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار، ۸ طرح آبرسانی به ۱۶ روستا با هزینه ۳۸۳ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه افزایش و ایجاد ثبات در جمعیت روستایی با تامین آب شرب و بهداشتی به عنوان یک اصل و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها میسر می‌شود اعلام کرد: اصلاح شبکه آب شرب روستای بتلیجه بویین میاندشت، آبرسانی به ۲ روستای دره مهدیقلی و ونک علیا چادگان، آبرسانی به مورچه خورت و نواحی جمعیتی مجاور آن در شاهین شهر، اصلاح و توسعه شبکه آب روستای کلهرود شاهین شهر، آبرسانی به ۶ روستای دهاقان، آبرسانی به روستای کی کوهپایه، آبرسانی به روستای نسار اسکندری فریدن و اصلاح و توسعه شبکه آب روستایی منطقه بادرود از مهمترین طرح‌های تامین و توسعه آب شرب پایدار روستاها در استان اصفهان است که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۶ روستا در استان اصفهان ۱۲ هزار و ۹۷۱ نفر در قالب ۴ هزار و ۳۸۰ خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین آب شرب روستاییان تصریح کرد: احداث ۲ باب مخزن، ۴ ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع و اجرای ۵۰ کیلومتر خط انتقال به منظور دسترسی پایدار روستاییان به آب شرب عملیاتی شده است.

اکبریان پیرامون طرح‌های توسعه آبرسانی به جمعیت شهری در استان اصفهان اظهار داشت: تامین آب شرب شهرهای شهرضا، جندق، گرگاب با حفر ۴ حلقه چاه به ظرفیت ۳۷ لیتر در ثانیه عملیاتی شد که به دنبال اجرای این پروژه جمعیتی بالغ بر ۱۶۷ هزار نفر از آب شرب سالم بهداشتی برخوردار شدند، همچنین تکمیل تله متری ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال آب شاهین شهر عملیاتی شد.

وی افزود: همچنین بازسازی و تجهیز آزمایشگاه شیمیایی و میکروبیولوژی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و ساخت و تجهیز آزمایشگاه میکروبیولوژی آب نائین با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال انجام شده، که در هفته دولت افتتاح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=85255
  • نویسنده : سميرا خدري
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.