1

افتتاح ۵۰ پروژه آب و فاضلاب در مشهد با ارزش ۵۴۴۰ میلیارد ریال/ بهره‌مندی ۶۵ هزار روستانشین از نعمت آب شرب

  • کد خبر : 71021
  • 25 بهمن 1400 - 22:40
افتتاح ۵۰ پروژه آب و فاضلاب در مشهد با ارزش ۵۴۴۰ میلیارد ریال/ بهره‌مندی ۶۵ هزار روستانشین از نعمت آب شرب
اسماعیلیان در خاتمه به پروژه‌های بخش فاضلاب شهر مشهد اشاره کرد و افزود: اجرای 2 کیلومتر خط انتقال و 47 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و علاوه بر آن نصب 10 هزار فقره انشعاب فاضلاب در سطح شهر مشهد با هزینه‌ای بالغ بر 1570 میلیارد ریال اهم اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از افتتاح ۵۰ پروژه آب و فاضلاب در مشهد با ارزش ۵۴۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی مشهد، ۶۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اسماعیلیان” با بیان اینکه همزمان با دهه فجر، تعداد ۵۰ پروژه آب و فاضلاب در سطح شهرستان مشهد به بهره‌برداری رسید تصریح کرد: این پروژه‌ها در سه حوزه تأمین آب شرب روستایی، تأمین و توزیع آب شرب شهر مقدس مشهد و اجرای شبکه‌های فاضلاب است که مجموعاً با ارزشی بالغ بر ۵۴۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بر شمردن پروژه‌ها در حوزه تامین و توزیع آب شرب روستایی گفت: ۴۱ پروژه شامل، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت ۹ باب مخزن ذخیره آب شرب با مجموع ظرفیت ۴۴۵۰ متر مکعب، احداث ۳۶ کیلومتر خط انتقال، ۳۷ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و لایروبی ۲ دهنه قنات از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه‌های روستایی را بالغ بر ۳۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها حدود ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان مشهد از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

نیروگاهیان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ادامه گفت: ۷ پروژه در حوزه تأمین و توزیع آب، شامل ساخت یک باب مخزن به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب، مقاوم‌سازی ۲ باب مخزن ذخیره با مجموع ظرفیت ۴۵ هزار متر مکعب و ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب شرب با ارزش ریالی  ۳۵۴۴ میلیارد ریال بخش دیگری از پروژه‌های افتتاحیه بوده است.

اسماعیلیان در خاتمه به پروژه‌های بخش فاضلاب شهر مشهد اشاره کرد و افزود: اجرای ۲ کیلومتر خط انتقال و ۴۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و علاوه بر آن نصب ۱۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب در سطح شهر مشهد با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۷۰ میلیارد ریال اهم اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=71021
  • نویسنده : محمدرضا برازنده‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.