5

افزایش ۲۹ درصدی مصرف برق در زنجان

  • کد خبر : 50401
  • 02 خرداد 1400 - 12:47
افزایش ۲۹ درصدی مصرف برق در زنجان
"عليرضا عليزاده" در خصوص وضعيت برق استان زنجان گفت: خشكسالي و غيرممكن شدن استفاده از برخي نيروگاه‌هاي برق‌آبي،  افزايش دما و بالا رفتن مصرف برق از مهم ترين دلايل افزايش شديد مصرف برق و بهم خوردن تراز توليد و مصرف به‌شمار مي‌روند.

مدیرعامل توزیع برق زنجان از افزایش ۲۹ درصدی مصرف برق استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا علیزاده” در خصوص وضعیت برق استان زنجان گفت: خشکسالی و غیرممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق‌آبی،  افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق از مهم ترین دلایل افزایش شدید مصرف برق و بهم خوردن تراز تولید و مصرف به‌شمار می‌روند.
وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: با افزایش دما و کاهش بارندگی، علاوه بر استفاده از وسایل سرمایشی در سطح کشور، کشاورزان قبل از موعد مقرر هر سال، اقدام به استفاده از آب‌های زیرزمینی و پمپ‌های آب کرده که منجر به افزایش مصرف بی‌سابقه در اردیبهشت ماه امسال شده است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان ضمن درخواست از مردم استان به رعایت الگوهای مصرف، در خصوص دلایل مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل مدیریت مصرف، افزایش تقاضای انرژی است که به سبب افزایش جمعیت، افزایش رفاه عمومی و نیاز جامعه به توسعه، هرساله اتفاق افتاده است.
وی دلایل دیگر ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف انرژی برق را محدودیت در منابع انرژی تجدید ناپذیر، محدودیت منابع مالی دولت در تامین سوخت و توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی جدید و در نهایت آثار زیان بار سوخت های فسیلی بر محیط زیست عنوان کرد.
علیزاده در پایان با اشاره به عقد ۶۷۰۰ تفاهم‌نامه با صنایع و کشاورزان در خصوص مدیریت زودهنگام مصرف برق افزود: اگر میزان مصرف برق استان کمتر از سقف سهمیه تعیین شده باشد، شاهد خاموشی‌های بی‌برنامه نخواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50401
  • نویسنده : علی زرگری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.