4
در نشستی خبری اعلام شد؛

افزایش آمادگی بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور برای تابستان سال آینده

  • کد خبر : 119449
  • 16 دی 1402 - 13:13
افزایش آمادگی بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور برای تابستان سال آینده
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان اظهار کرد: در راستای آماده‌سازی واحدهای نیروگاه برای تابستان سال آینده، از مهرماه امسال تعمیرات مجموعه آغاز شده و اشکالات در حال رفع است؛ زیرا باید واحدها برای تابستان آمادگی کامل داشته باشند و بازدید و تعمیرات در این زمینه بسیار موثر است. کاویانی ادامه داد: ۷۰ درصد بازدیدهای دوره‌ای انجام و تعمیرات اساسی در واحد دوم نیروگاه ۹۵ درصد، واحد چهار ۸۰ درصد و واحد یک به پایان رسیده و در مابقی واحدها نیز اشکالات برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری برق حرارتی، رضا کاویانی در نشستی خبری، اظهار کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه شهید سلیمانی کرمان دو هزار مگاوات است که شامل هشت واحد گازی و چهار واحد بخار است و به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور فعالیت دارد.
وی افزود: این مجموعه بزرگترین نیروگاه سیکل‌ترکیبی دولتی کشور است که دو درصد از برق کشور و ۶۰ درصد از برق کل استان کرمان را تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان اظهار کرد: در راستای آماده‌سازی واحدهای نیروگاه برای تابستان سال آینده، از مهرماه امسال تعمیرات مجموعه آغاز شده و اشکالات در حال رفع است؛ زیرا باید واحدها برای تابستان آمادگی کامل داشته باشند و بازدید و تعمیرات در این زمینه بسیار موثر است.
کاویانی ادامه داد: ۷۰ درصد بازدیدهای دوره‌ای انجام و تعمیرات اساسی در واحد دوم نیروگاه ۹۵ درصد، واحد چهار ۸۰ درصد و واحد یک به پایان رسیده و در مابقی واحدها نیز اشکالات برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با تاکید بر اینکه این تعمیرات توسط متخصصان داخلی کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: بالغ بر ۸۰ درصد قطعات مورد استفاده در جریان تعمیرات این واحدها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان نیروگاهی کشورمان ساخته شده است.
وی با اشاره به تلاش جهادی و شبانه‌روزی همکاران نیروگاه به ویژه در فصل تابستان، بیان کرد: در صورت بروز حادثه باید در حداقل زمان، واحد به شبکه برگردد و این کار جهادی را می‌طلبد. گاهی در چنین شرایطی، همکاران در تابستان با بروز مشکل در جایی که حرارت بسیار بالاست، قالب یخ را به پشت خود می‌بندند و در فضای بسیار کم جوشکاری انجام می‌دهند و کاری که ۶ روز زمان نیاز دارد را در ۶ تا هفت ساعت انجام می‌دهند تا از اختلال در روند تولید جلوگیری کنند.
کاویانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم کنترل مصرف برق توسط مردم، گفت: متاسفانه مصرف برق کنترل نمی‌شود و هر چه انرژی تولید کنیم، اگر فرهنگ مصرف جدی گرفته نشود، همواره یک جا کم می‌آوریم زیرا سرانه تولید و مصرف تراز نیستند.
وی کاویانی با اشاره به اینکه ۴۱۸ نفر نیرو در این نیروگاه مشغول به کار هستند: در پی اعمال تحریم‌های شدید علیه کشورمان، از چند سال قبل نیروگاه‌ها به سمت ساخت قطعات رفتند و با مهندسی معکوس نسبت به ساخت قطعات اقدام کرده‌اند که همین امر منجر به ساخت تعداد زیادی از قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی و حتی صادرات آن‌ها به خارج از کشور شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=119449

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.