4

افزایش سرمایه پتروشیمی نوری در سال ۹۹ از محل سود انباشته انجام می‌شود

  • کد خبر : 22459
  • 02 اردیبهشت 1399 - 13:46
افزایش سرمایه پتروشیمی نوری در سال ۹۹ از محل سود انباشته انجام می‌شود

افزایش سرمایه پتروشیمی نوری در سال ۹۹ از محل سود انباشته انجام می‌شود مدیرعامل پتروشیمی نوری، برنامه افزایش سرمایه این شرکت را در سال ۹۹ قطعی اعلام و اظهار کرد: فرایند افزایش سرمایه در شرکت پتروشیمی نوری آغاز شده است و امسال افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهیم داشت. پتروشیمی نوری یک شرکت بنیادی […]

افزایش سرمایه پتروشیمی نوری در سال ۹۹ از محل سود انباشته انجام می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی نوری، برنامه افزایش سرمایه این شرکت را در سال ۹۹ قطعی اعلام و اظهار کرد: فرایند افزایش سرمایه در شرکت پتروشیمی نوری آغاز شده است و امسال افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهیم داشت. پتروشیمی نوری یک شرکت بنیادی است که سود عملیاتی آن ناشی از ذات تولید است. افزایش سرمایه پتروشیمی نوری در سال ۹۹ از محل سود انباشته انجام می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی نوری، برنامه افزایش سرمایه این شرکت را در سال ۹۹ قطعی اعلام و اظهار کرد: فرایند افزایش سرمایه در شرکت پتروشیمی نوری آغاز شده است و امسال افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهیم داشت. پتروشیمی نوری یک شرکت بنیادی است که سود عملیاتی آن ناشی از ذات تولید است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از رادیو سهام، مهندس تقی صانعی، در نشست خبری امروز که به صورت برنامه لایو اینستاگرامی برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگارن پاسخ داد. وی درباره رشد سهام پتروشیمی نوری گفت: سهام شرکت در ۱۰ ماهه ۹۸ حدود ۱۵۴ درصد رشد داشته که ناشی از سود عملیاتی بوده است.

صانعی با تاکید بر برنامه افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی نوری از محل سود انباشته، تصریح کرد:

تجدید ارزیابی برای شرکت‌هایی است که سود عملیاتی ندارند و در صورت ورشکستگی و خارج شدن از مدار تولید، به تجدید ارزیابی در افزایش سرمایه روی می‌آورند اما پتروشیمی نوری سود عملیاتی دارد و به همین دلیل به سراغ تجدید ارزیابی در برنامه افزایش سرمایه نرفتیم و برنامه افزایش سرمایه شرکت را با سود انباشته انجام خواهیم داد.

وی میزان افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی نوری را در سال ۹۹ نامشخص اعلام کرد و گفت: هنوز میزان افزایش سرمایه شرکت مشخص نشده است و تا زمانی که روی کدال افشا نشود، نمی‌توانیم عدد و رقمی را اعلام کنیم.

صانعی با اشاره به خرید شرکت پتروشیمی هنگام، اظهار کرد: پتروشیمی هنگام با چشمانی باز و پس از مطالعات کارشناسی، خریداری شد. واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در سال ۱۴۰۰ و واحد اوره تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و در چرخه تولید قرار می‌گیرد که در درآمد و سودآوری شرکت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی کاهش قیمت جهانی نفت را روی درآمد و سودآوری شرکت با تاثیر چندانی همراه ندانست و گفت:

درپی کاهش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی، نرخ خوراک گازی نیز کاهش یافت و مارجین یا اختلاف قیمت‌ها باعث شده تا افت محسوسی در درآمد و سودآوری شرکت نداشته باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی نوری، افزود: در ماه‌های پایانی سال ۹۸ (دی، بهمن و اسفند) و حتی در فروردین ۹۹ با ظرفیت ۱۰۴ تا ۱۰۵ درصدی کار کردیم که نشان می‌دهد فروش هم به همین روند افزایشی بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره رکورد تولید پارازایلین در سال ۹۸ که سودآوری بالایی به‌همراه داشت، تصریح کرد: پروژه به‌روزرسانی و تولید پارازایلین در سال ۹۸ با تولید ۶۸۵ هزار تنی پارازایلین و تولید ۴۱۷ هزار تنی بنزن رکورد جدیدی را ثبت کردیم که در سال ۹۹ تا ۱۰ درصد تولید بنزن و پارازایلین افزایش خواهد داشت و منجر به سودآوری بیشتر شرکت خواهد شد. در یکی دو ماه آینده تولید پارازایلین ۲۰۰ تن در روز (۱۰ درصد) افزایش خواهد یافت.

صانعی مزیت‌های دیگر خرید پتروشیمی هنگام را برشمرد و گفت: با خرید پتروشیمی هنگام و مزیت‌های تولید اوره و آمونیاک در کشور پایداری و افزایش درآمد و سودآوری بالایی را رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های تمام شده شرکت را خوراک تشکیل می‌دهد خواستار تخفیف ۵ درصدی فوب صادراتی هستیم و رایزنی‌هایی را با مجلس انجام داده‌ایم تا ۵ درصد تخفیف را پس از محاسبه قیمت تمام‌شده محصول به ما بدهند و ما نیز برای مشتریان این تخفیف را اعمال می‌کنیم.

صانعی درباره برنامه‌های صادراتی شرکت پتروشیمی نوری در زمان شیوع کرونا ویروس، گفت: برنامه‌های صادراتی شرکت در ۲ ماه گذشته که زمان شیوع کرونا ویروس بود، خللی ایجاد نشده و سودآوری را با تغییرات کاهشی مواجه نکرده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22459

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.