2

افزایش ظرفیت تولید آب بدون املاح در نیروگاه بندرعباس

  • کد خبر : 22329
  • 01 اردیبهشت 1399 - 11:01
افزایش ظرفیت تولید آب بدون املاح در نیروگاه بندرعباس

مدیر دفتر مهندسی معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه بندرعباس از آغاز پروژه افزایش ظرفیت تولید آب بدون املاح ( Demineralized Water ) به میزان ۳۲۰ متر مکعب در ساعت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، رامین جریده ضمن بیان این خبر افزود: […]

مدیر دفتر مهندسی معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه بندرعباس از آغاز پروژه افزایش ظرفیت تولید آب بدون املاح ( Demineralized Water ) به میزان ۳۲۰ متر مکعب در ساعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، رامین جریده ضمن بیان این خبر افزود: این افزایش ظرفیت به منظور حفاظت لوله های بویلرهای نیروگاه ، در برابر خوردگی و حفظ آمادگی هر چه بیشتر برای تولید برق مطمئن و پایدار به پیشنهاد کارشناسان فنی و با تایید مدیرعامل صورت می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: با اضافه کردن یک واحد ستون رزینی مخلوط (Mixed bed) به سه واحد ستون رزینی مخلوط موجود در واحد تصفیه خانه، افزایش ظرفیت تولید از ۲۴۰ متر مکعب به ۳۲۰ متر مکعب بر ساعت ارتقاء می یابد.

مدیر دفتر مهندسی معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: افزودن ستون جدید باعث می شود فشار و سرعت عبور آب از رزین ها کمتر شود و رزین فرصت کافی برای تبادل یون خواهد داشت، همچنین کاهش فشار و سرعت آب از شکستن رزین ها جلوگیری و باعث افزایش طول عمر آنها میشود .

نیروگاهیان

جریده اظهار داشت: سیستم کنترل قدیمی تصفیه خانه نیروگاه نیز در این پروژه با نصب و راه اندازی PLC بروز رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که این پروژه بسیار مهم که در قالب پروژه های رفع محدودیت تولید تعریف شده است، بدست توانمند متخصصین نیروگاه حرارتی بندرعباس در حال اجرا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22329

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.