2

افزایش نظارت‌ها بر کیفیت و بهداشت آب مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 126073
  • 01 فروردین 1403 - 11:39
افزایش نظارت‌ها بر کیفیت و بهداشت آب مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان، تیم مدیریتی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با حضور میدانی و انجام آزمایشات مستمر

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان، تیم مدیریتی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با حضور میدانی و انجام آزمایشات مستمر، کیفیت آب شرب مناطق درگیر سیل را کنترل کردند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز شنبه ۲۶ اسفند  به همراه مدیر مرکز پایش آب و فاضلاب اصفهان و کارشناس بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور با حضور در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نزدیک کیفیت آب شرب شهر و روستاهای آسیب‌دیده ناشی از سیل را رصد کرد.

احمد منتظری هدف از این سفر را کنترل و نظارت بر کیفیت آب و رصد شاخص‌های بهداشت و سلامت آب مناطق سیل‌زده عنوان کرد و گفت: بازدیدهای میدانی توسط تیم‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب در روستاهای متاثر از سیل به طور مستمر صورت گرفت و آزمون‌های مشترک کیفیت و بهداشت آب در محل با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار انجام شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده دو دستگاه آزمایشگاه سیار به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام و کیفیت آب شرب این مناطق کنترل شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به بازدید از روند پیشرفت ساخت تصفیه‌خانه‌های شیرگواز و پیرسهراب گفت: تصفیه‌خانه آب مجتمع روستایی زیرمجموعه سد زیردان که جهت تامین آب باکیفیت و سالم تعدادی از روستاهای شهرستان دشتیاری، چابهار و قصرقند عملیاتی شد، در حال حاضر تکمیل و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دو دستگاه آزمایشگاه سیار به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام و کیفیت آب شرب این مناطق کنترل شد.

منتظری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین کیفی آب در شهرستان‌های درگیر سیل سیستان و بلوچستان، بیان کرد: به منظور حفظ کیفیت و بهداشت آب در شبکه‌های آبرسانی روستایی مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان،۱۰ تن مواد منعقدکننده برای کاهش کدورت آب و همچنین ۱۰ هزار قطعه قرص دی‌پی‌دی برای تشخیص کلر موجود در آب این مناطق توزیع شد.

وی افزود: همچنین برای آزمایش و تشخیص سلامت آب در محل دو دستگاه آزمایشگاه سیار از شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های تهران و اصفهان به همراه ۵ نفر متخصص علوم آزمایشگاهی در منطقه مستقر شدند.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده، گفت: اقداماتی از جمله توزیع ۳۰ هزار بطری آب معدنی از آبفای کرمانشاه و نصب هشت دستگاه دوزینگ پمپ سامانه‌های گندزدایی در مناطق گرفتار سیل انجام شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برگزاری جلسه با رئیس دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: در این نشست بر همکاری تنگاتنگ و تعامل بیشتر دو مجموعه با هم تأکید شد.

منتظری در پایان یادآور شد: به منظور تأمین برخی از نیازها شامل تجهیزات اندازه‌‍‌گیری و نظارت بر کیفیت بهداشت آب با نماینده یونیسف رایزنی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126073

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.