1

افزایش پایداری شبکه جنوب شرق کشور در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 111014
  • 07 شهریور 1402 - 18:19
افزایش پایداری شبکه جنوب شرق کشور در دولت سیزدهم
ایمان پشتوان مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند با اعلام این خبر گفت: ازابتدای دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار مگاوات ساعت انرژی در واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر تولید شده است.

احداث و راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر با تکیه بر توان داخلی در دولت سیزدهم منجر به ۲۵ درصد صرفه جویی ارزی و پایداری شبکه برق جنوب شرق کشور گردید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ایمان پشتوان مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند با اعلام این خبر گفت: ازابتدای دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار مگاوات ساعت انرژی در واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر تولید شده است.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر با بهره مندی از تجربه و توان داخلی ساخته شده است،افزود: نصب و راه اندازی سیستم خنک کن مدیا و تیونینگ ۲ واحد گازی از بارزترین پروژه های دانش بنیان داخلی است که با هدف رفع محدودیت های تولید و افزایش توان در حوزه نیروگاهی در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر بکار گرفته شده است.

پشتوان خاطرنشان کرد: بروزترین سیستم مدیا در کوتاهترین زمان ممکن علیرغم وجود شرایط سخت کاری در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر مراحل پایانی راه اندازی را سپری می کند و موجب افزایش توان واحدهای گازی این نیروگاه به میزان کلی ۴۰ مگاوات گردیده است.

 

 

نیروگاهیان

پشتوان ضمن اشاره به نقش مهم نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر در پایداری و امنیت شبکه برق جنوب کشور افزود: دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، سال گذشته در جریان سفر وزیر نیرو به کرمان افتتاح شد.

گفتنی است نیروگاه سیکل‌ترکیبی مهتاب کویر زرند در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در ۲۰ کیلومتری شهرستان زرند کرمان و در مجاورت روستای علی آباد واقع گردیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111014
  • نویسنده : مرجان عبداللهی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.