2

افزایش ۱۳۵۹ کیلومتری خطوط انتقال و فوق توزیع برق کشور

  • کد خبر : 128791
  • 27 فروردین 1403 - 10:45
افزایش ۱۳۵۹ کیلومتری خطوط انتقال و فوق توزیع برق کشور
خطوط و پست‌های انتقال و توزیع برق یکی از بخش‌های بسیار مهم صنعت برق است که علاوه بر ایجاد امکان پاسخگویی به مشترکین شبکه سراسری، همچنین نقش موثری در افزایش پایداری شبکه ایفا می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت ، خطوط و پست‌های انتقال و توزیع برق یکی از بخش‌های بسیار مهم صنعت برق است که علاوه بر ایجاد امکان پاسخگویی به مشترکین شبکه سراسری، همچنین نقش موثری در افزایش پایداری شبکه ایفا می‌کند.

برنامه‌ریزی و توسعه شبکه‌های انتقال فوق توزیع یکی از برنامه‌های مهم سالانه وزارت نیرو است که بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ در این بخش اقدامات مهمی صورت گرفته است.
مستند به گزارش شرکت مادر تخصصی توانیر در سال گذشته طول خطوط ۴۰۰ کیلوولت کشور افزایش ۲۴۵ کیلومتری داشت و به رقم ۲۲هزارو ۶۴۶ کیلومتر رسید.
همچنین در این سال طول خطوط ۲۳۰ کیلوولت نیز ۳۲۵ کیلومتر افزایش یافت و به رقم ۳۳هزارو ۶۴۹ کیلومتر رسید تا جمع خطوط انتقال ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت با ۵۷۰ کیلومتر افزایش به ۵۶هزارو ۲۹۵ کیلومتر برسد.
این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ خطوط ۱۳۲ کیلوولت نیز ۳۳۱ کیلوولت افزایش یافت و به رقم ۲۵هزارو ۴۰۰ کیلومتر رسید.
در این بخش همچنین خطوط ۶۳ و ۶۶ کیلوولت ۴۵۸ کیلومتر افزایش یافت تا کل خطوط صنعت برق کشور در این بخش به ۵۱هزارو ۸۷۲ کیلومتر برسد.
بر اساس این گزارش جمع کل خطوط فوق توزیع کشور در سالی که گذشت  ۱۳۵۹ کیلومتر افزایش یافت و این اتفاق سبب شد تا جمع کل خطوط و انتقال فوق توزیع کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۳۳هزارو۵۶۷ کیلومتر برسد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128791

مطالب پیشنهادی

14تیر
قطع برق  ادارات پرمصرف در اصفهان
سخنگوی صنعت برق اصفهان عنوان کرد

قطع برق ادارات پرمصرف در اصفهان

14تیر
هر ۶ توربین نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید قرار دارند
🔹با توليد همزمان و لحظه اي 1500 مگاوات در ساعت؛

هر ۶ توربین نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید قرار دارند

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.