2

افزایش ۲۵ درصدی تولید برق خورشیدی از پنل‌های دریایی

  • کد خبر : 134837
  • 12 تیر 1403 - 9:38
افزایش ۲۵ درصدی تولید برق خورشیدی از پنل‌های دریایی
یک شرکت فناوری اسپانیایی نوعی سیستم انرژی خورشیدی ابداع کرده است که روی سطح دریا گسترش می‌یابد و با رهگیری حرکت خورشید، بیش از سیستم‌های خورشیدی سنتی، برق تولید می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا، یک شرکت فناوری اسپانیایی نوعی سیستم انرژی خورشیدی ابداع کرده است که روی سطح دریا گسترش می‌یابد و با رهگیری حرکت خورشید، بیش از سیستم‌های خورشیدی سنتی، برق تولید می‌کند.

🔸️به گزارش اکونیوز، به تازگی، گروهی از مهندسان، طراحی یک دستگاه پنل خورشیدی جدید را به عهده گرفته اند که به طور خاص در مخازن یا سطوح آب اجرا می‌شود.

🔸️شرکت اسپانیایی «Soltec» «سولتک» پروژه «Flotus» «فلوتوس» را طراحی کرده است: یک رهگیر خورشیدی شناور که هدف آن ترکیب نیروگاه‌های برق آبی بزرگ با تولید انرژی تجدیدپذیر از پنل‌های فتوولتائیک است و از تأمین نور خورشید برای مدت طولانی و استفاده حداکثری از فضا‌هایی اطمینان حاصل می‌کند که معمولا استفاده نمی‌شوند.

🔸️فلوتوس دارای یک سیستم رهگیر خورشیدی است که امکان دریافت بهینه نور خورشید را در طول روز فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134837

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.