2

افزایش ۵ درصدی شاخص تولید در نیروگاه ری

  • کد خبر : 100022
  • 12 فروردین 1402 - 18:35
افزایش ۵ درصدی شاخص تولید در نیروگاه ری
بادرستانی حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه عنوان کرد.

در سال ۱۴۰۱، واحدهای ۲۱ گانه تولید انرژی نیروگاه گازی ری ۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش تولید برق داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حمید بادرستانی، مدیرعامل نیروگاه ری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، تولید بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی و افزایش ۵ درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ در این نیروگاه را شاهد بودیم؛ ضمن اینکه از این میزان تولید حدود ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون کیلووات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.

بادرستانی با اشاره به اینکه بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه به اتمام رسیده است، افزود: ۲۱ واحد گازی نیروگاه ری در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مورد تعمیر و بازدید قرار گرفت و دارای آمادگی نسبتاً مطلوبی در جهت تولید برق پایدار در تابستان ۱۴۰۲ است.

وی تصریح کرد: نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصین پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات ۲۱ واحد تولید انرژی که به لحاظ تعداد و زمان، رکوردی بی سابقه محسوب می شود، از ظرفیت واحدهای دیگر هم در سال گذشته برای تولید انرژی بطور مطلوبی استفاده کرد.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به این موضوع که تعمیرات پیشگیرانه و پایش واحدهای تولید انرژی بصورت دقیق و با جدیت انجام شده است، بیان کرد: واحد های این نیروگاه بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره ای، با آمادگی کامل در صورت نیاز، با شبکه سراسری برق کشور پارالل شده و بخشی از نیاز شبکه را تامین می‌ کنند.

بادرستانی در پایان حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=100022
  • نویسنده : حمیدرضا حیدری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.