2

افزایش ۷ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 127488
  • 15 فروردین 1403 - 11:14
افزایش ۷ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در سال ۱۴۰۲
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۲۴۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد این مقدار نسبت به سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۲۴۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد این مقدار نسبت به سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده در سالی که گذشت با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز، همچنین به‌دلیل دوران سرمای کمتر نسبت به سال ۱۴۰۱، کاهش ۳ درصدی داشته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: این موضوع سبب افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده شد و به‌ترتیب شاهد افزایش تزریق ۱۱ درصدی و ۶ درصدی گاز طبیعی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

براساس این گزارش، مصرف گاز طبیعی کل کشور در نیمه نخست پارسال ۱۱۷ میلیارد و ۵۵ میلیون مترمکعب بوده و به این‌ ترتیب حدود ۱۳۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ مصرف شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127488

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.