3

افزایش ۱۳۹ میلیون متر مکعب تولید آب در خراسان رضوی

  • کد خبر : 57931
  • 11 شهریور 1400 - 21:42
افزایش ۱۳۹ میلیون متر مکعب تولید آب در خراسان رضوی
"مهدی جهان طلب" معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه تولید آب در مدت مشابه سال قبل 132 میلیون مترمکعب بود، این افزایش را در شهرها 2.7 درصد و روستاها 8.6 درصد اعلام کرد و افزود: تشدید بیماری کرونا عامل اصلی افزایش تولید آب در استان محسوب می‌شود.

میانگین تولید آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی با ۵٫۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۳۹ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۰ رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی جهان طلب” معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه تولید آب در مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ میلیون مترمکعب بود، این افزایش را در شهرها ۲٫۷ درصد و روستاها ۸٫۶ درصد اعلام کرد و افزود: تشدید بیماری کرونا عامل اصلی افزایش تولید آب در استان محسوب می‌شود.
وی از قطع برق و ادامه پدیده خشکسالی به عنوان دو چالش در روند تامین آب شهرها و روستا نام برد و خاطرنشان کرد: تولید آب در صورت عدم قطع برق از ۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش می‌یافت، چرا که قابلیت مصرف توسط مشترکان وجود داشت.

 

نیروگاهیان

وی با اشاره به ۱۸۰۰ منبع تامین آب زیرزمینی و سطحی در خراسان رضوی تاکید کرد: کاهش شدید بارش‌ها در سال آبی جاری، روند آبدهی ۳۰۰ چشمه و قنات را تحت تاثیر قرار داد و باعث افزایش شهرها و روستاهای مواجه با تنش آبی و ارسال تانکری به نقاط مختلف استان شد.
معاون آبفای خراسان رضوی همچنین از تدوین برنامه و شروع پروژه‌های رفع تنش آبی در شهرها و روستاها خبر داد و اظهار کرد: ۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی،  خشکسالی و تنش  برای رفع مشکل آب ۳۲ شهر استان در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت و همزمان تامین اعتبار از سایر منابع نیز در حال پیگیری است.
جهان طلب با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال هم برای مشکل تامین آب مناطق روستایی در سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته است، اعتبار مورد نیاز تامین آب شرب ۲۶۳ روستا در خراسان رضوی را ۵ هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

انتاهی پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=57931
  • نویسنده : علیرضا صنعت‌نگار
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.