8
طی سال گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در کردستان/ صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است

  • کد خبر : 47979
  • 01 اردیبهشت 1400 - 20:45
افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در کردستان/ صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است
"محمد فرهاد" با اشاره به کاهش 32.2 درصدی نزولات جوی و بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: این امر به نوعی زنگ هشدار محسوب شده و ضروری است نسبت به صرفه‌جویی مناسب آب در استان اقدام شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان از افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در کردستان طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها لازم است مدیریت مصرف آب توسط مشترکان صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد فرهاد” با اشاره به کاهش ۳۲٫۲ درصدی نزولات جوی و بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: این امر به نوعی زنگ هشدار محسوب شده و ضروری است نسبت به صرفه‌جویی مناسب آب در استان اقدام شود.
وی با بیان اینکه ۴۹ درصد آب تولیدی استان از منابع آب‌های سطحی(سدها و چشمه‌ها) و ۵۱ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز آب شرب استان کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر(شهری و روستایی) در سال ۱۳۹۹ برابر ۱۶۳ میلیون متر مکعب بوده است.

 

نیروگاهیان

فرهاد افزود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹، میزان افزایش مصرف در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۸ درصد افزایش داشته است، بنابراین از مشترکان درخواست ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف داریم و امید است با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان و همکاری مشترکان، آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز استان در سال جاری تأمین و توزیع شود.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان در پایان گفت: در حال حاضر ۱۱۲ پروژه عمرانی در بخش‌های  آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و انتقال آب جهت تامین آب پایدار مشترکان در دست اجراست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=47979
  • نویسنده : ادریس شریفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.