3

افزایش ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در استان گیلان

  • کد خبر : 56700
  • 24 مرداد 1400 - 13:40
افزایش ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در استان گیلان
"حسن مقتدر" در این رابطه افزود: در روز شنبه 23 مردادماه نیاز مصرف استان به حدود 2000 مگاوات رسید که با توجه به سقف پیک مصرف تعیین شده استان گیلان از سوی دبیرخانه کنترل پیک بار کشور، رعایت نکات مدیریت مصرف کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به افزایش حدود ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در استان، بر ضرورت همکاری مشترکان خانگی و تجاری در زمینه مدیریت مصرف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسن مقتدر” در این رابطه افزود: در روز شنبه ۲۳ مردادماه نیاز مصرف استان به حدود ۲۰۰۰ مگاوات رسید که با توجه به سقف پیک مصرف تعیین شده استان گیلان از سوی دبیرخانه کنترل پیک بار کشور، رعایت نکات مدیریت مصرف کاملا ضروری به نظر می‌رسد.
وی اظهار داشت: با توجه به اعلام هواشناسی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از روند افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری مطمئنا مصرف برق نیز روند صعودی خواهد داشت و لذا با توجه به شرایط کنونی امکان استفاده از ظرفیت همه نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کاهش نزولات جوی و ایجاد شکاف بین مصرف و تولید وجود ندارد.

 

نیروگاهیان

مقتدر ضمن تشکر از صنایع و بخش کشاورزی که در ساعات اوج بار همکاری لازم را در جهت خاموشی‌ها با شرکت توزیع برق استان داشته‌اند، گفت: از مجموعه صنایع درخواست داریم همچون گذشته این همکاری ارزنده را با ما داشته باشند.
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق استان گیلان در راستای لزوم مدیریت مصرف برق افزود: از همه مشترکان استان تقاضا می‌شود به‌منظور کاهش ناپایداری‌ها و جلوگیری از خاموشی‌های با برنامه و ناخواسته نسبت به کاهش مصرف خود با بکار بستن چند راهکار ساده مدیریت مصرف نظیر استفاده حداکثری از روشنایی نور روز، قرار دادن کمپرسور کولرها در زیر سایبان، قرار دادن درجه کولر در دمای آسایش  ۲۵ درجه، شرکت در پویش مردمی مدیریت کولرها و خاموش کردن کولرهای ادارات و منازل بین ساعات ۱۴ و ۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=56700
  • نویسنده : حامد رسولی‌نژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.