0
طی معاملات شرکت های توزیع رقم خورد؛

افزایش ۴۱ درصدی تعداد معاملات شرکت‌های توزیع طی یک روز

  • کد خبر : 134609
  • 09 تیر 1403 - 11:30
افزایش ۴۱ درصدی تعداد معاملات شرکت‌های توزیع طی یک روز
 گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا دوشنبه (1403/04/04) تعداد 26 نیروگاه دولتی و 35 نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت نیرو(پاون)، گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا دوشنبه (۱۴۰۳/۰۴/۰۴) تعداد ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند. در این مدت در مجموع ۳۱۹۴ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد. همچنین حجم معاملات روزانه به ۳۳ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۸۶ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۹۲ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ریال رسید.
بر اساس این گزارش در روز دوشبه (۱۴۰۳/۰۴/۰۴) حجم عرضه نیروگاه‌های خصوصی فروشنده به ۸۵۶ هزار و ۷۵۴ مگاوات ساعت رسید که افزایش قابل توجهی را نسبت به روز قبل تجربه کرده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع تا دوشنبه (۱۴۰۳/۰۴/۰۴) تعداد ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بودند که نیروگاه‌های دولتی با ۱۷میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۳۹ مگاوات ساعت حجم بیشتری از معاملات را به خود اختصاص دادند، از طرفی حجم عرضه نیروگاه‌های خصوصی ۱۵ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۸۳ مگاوات ساعت بوده است که ۴۷ درصد از حجم کل فروش را شامل می‌شود، البته که در این بین سهم نیروگاه‌های دولتی نسبت به نیروگاه‌های خصوصی بیشتر بود.
نکته قابل توجه معاملات طی دو روز دوشنبه (۱۴۰۳/۰۴/۰۴) و یکشنبه (۱۴۰۳/۰۴/۰۳) افزایش ۴۱ درصدی تعداد معاملات در روز دوشنبه نسبت به روز قبل آن بوده است. همچنین حجم معاملات روزانه در روز دوشنبه با ۳۳ درصد افزایش نسب به روز قبل همراه بود و به یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۰۲ مگاوات ساعت رسید.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134609

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.