5
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران مطرح کرد:

اقدامات کاربردی وزارت نیرو برای توسعه سبد انرژی شاخص مصرف انرژی

  • کد خبر : 120914
  • 08 بهمن 1402 - 14:10
اقدامات کاربردی وزارت نیرو برای توسعه سبد انرژی شاخص مصرف انرژی
میرسامان پیشوایی" با اشاره به پیشبرد اقدامات کاربردی طی دو سال اخیر به منظور توسعه سبد انرژی کشور با بهره‎مندی از تجدیدپذیرها، گفت: با وجود عملکرد بسیار خوب در مسیر توسعه تجدیدپذیرها لازم است این روند با تدوین برنامه جامع گسترش یابد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو، میرسامان پیشوایی” با اشاره به پیشبرد اقدامات کاربردی طی دو سال اخیر به منظور توسعه سبد انرژی کشور با بهره‎مندی از تجدیدپذیرها، گفت: با وجود عملکرد بسیار خوب در مسیر توسعه تجدیدپذیرها لازم است این روند با تدوین برنامه جامع گسترش یابد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در حاشیه نمایشگاه صنعت تجدیدپذیر ضمن تشریح شاخص‌های بهره‌وری در صنعت برق، گفت: مسئله مهم درباره سنجش شاخص بهره‌وری، شدت مصرف انرژی است که این امر می‌تواند برای صنعت برق به صورت مستقل‌تر تعریف شود.

وی افزود: در مرحله نخست توجه به این مسئله ضروری است که به ازای برق مصرفی چه میزان تولید ناخالص داخلی ایجاد می‌شود. در این میان در محاسبه میزان بهره‌وری صنعت برق، یک سری شاخص‌های تکنیکال نیز مطرح بوده که از جمله‌ آن‌ها اتلاف در حین انتقال و راندمان نیروگاه‌ها است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران ضمن ارزیابی مثبت درخصوص محصولات ارائه شده در حوزه تجدیدپذیرها ابراز داشت: بسیاری از این محصولات به رغم دارا بودن ظرفیت‌ و پتانسیل‌های مناسب، وارد بازار نشده‌اند. هم اکنون حدود هفت تولیدکننده دانش‌بنیان الکتروموتورهای BLDC برای کولرهای آبی در کشور وجود دارند اما هیچ یک از شرکت‌ها نتوانستند جایگاه خود را در بازار کسب کنند و توسعه یابند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=120914

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.