4

اقلیم کردستان ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه برق عراق می دهد

  • کد خبر : 31271
  • 05 شهریور 1399 - 15:54
اقلیم کردستان ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه برق عراق می دهد
وزیر برق اقلیم کردستان خاطرنشان کرد اتصال 500 مگاوات برق به سایر مناطق عراق، هیچ تأثیری در میانگین تأمین برق برای شهروندان اقلیم کردستان نخواهد داشت. زیرا مقدار برق مذکور، از نیروگاههایی تأمین شده است که اخیرا راه اندازی شده اند. از سوی دیگر، دولت فدرال، بودجه لازم برای بازسازی و راه اندازی مجدد واحدها و نیروگاههای مذکور را تأمین کرده است.

وزیر برق دولت اقلیم کردستان اعلام کرد اربیل در روزهای آینده ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه برق عراق وصل می کند و این اقدام باعث کاهش ساعات تأمین برق در شبکه برق اقلیم کردستان نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از کردپرس به نقل از شفق نیوز، “کمال محمد” وزیر برق اقلیم کردستان در یک کنفرانس خبری مشترک با استاندار دهوک گفت: در روزهای آینده ۵۰۰ مگاوات از برق اقلیم کردستان به شبکه برق عراق وصل خواهد شد.

کمال محمد افزود: در ماه آگوست سال گذشته مردم اقلیم کردستان روزانه ۱۴ تا ۱۵ ساعت برق داشتند. اما در ماه آگوست سال جاری، این مقدار به ۲۰ تا ۲۱ ساعت افزایش یافته است که این امر، یک تحول خوب در زمینه افزایش ساعات تأمین برق به شمار می آید.

نیروگاهیان

وزیر برق اقلیم کردستان تصریح کرد: افزایش تولید گاز مورد نیاز نیروگاهها، حل مشکلات فنی نیروگاههای بیخال و دربندیخان و همچنین افتتاح نیروگاه ۳۰۰ مگاوات در شهر خبات استان اربیل باعث افزایش تولید برق در اقلیم کردستان شده است.

وی خاطرنشان کرد اتصال ۵۰۰ مگاوات برق به سایر مناطق عراق، هیچ تأثیری در میانگین تأمین برق برای شهروندان اقلیم کردستان نخواهد داشت. زیرا مقدار برق مذکور، از نیروگاههایی تأمین شده است که اخیرا راه اندازی شده اند. از سوی دیگر، دولت فدرال، بودجه لازم برای بازسازی و راه اندازی مجدد واحدها و نیروگاههای مذکور را تأمین کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=31271

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.