4

الزام مدیریت مصرف هوشمندانه انرژی برای گذر از پیک مصرف زمستان در استان مرکزی

  • کد خبر : 94428
  • 21 دی 1401 - 17:45
الزام مدیریت مصرف هوشمندانه انرژی برای گذر از پیک مصرف زمستان در استان مرکزی
"محمود محمودی" در کارگروه تامین انرژی استان مرکزی، بیان کرد: کاهش 30 درصدی مصرف صنایع بالای یک مگاوات، خاموش کردن چاه‌های آب کشاورزی از ساعت 11 تا 17، کاهش 10درصدی مصرف برق در ساعات اداری و بهینه‌سازی روشنایی معابر و میادین و مدیریت مصرف مشترکان خانگی و تجاری برای گذر از پیک مصرف زمستان ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف هوشمندانه انرژی برای گذر از پیک مصرف زمستان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود محمودی” در کارگروه تامین انرژی استان مرکزی، بیان کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف صنایع بالای یک مگاوات، خاموش کردن چاه‌های آب کشاورزی از ساعت ۱۱ تا ۱۷، کاهش ۱۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری و بهینه‌سازی روشنایی معابر و میادین و مدیریت مصرف مشترکان خانگی و تجاری برای گذر از پیک مصرف زمستان ضروری است.

وی گفت: حداکثر بار در بخش صنعت ۴۰۰ مگاوات بوده و ۱۲۶صنعت بالای یک مگاوات در استان وجود دارد.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز کشور به دلیل کاهش محسوس دمای هوا و از آنجایی که بخش قابل توجهی از گاز مصرفی کشور، صرف تولید برق در نیروگاه‌های گازی می‌شود، ضروری است، مشترکان برق استان مرکزی به ویژه بخش‌های خانگی و تجاری به مانند روزهای اخیر، با مدیریت بهینه مصرف و حذف مصارف غیر ضروری، همچنان همراه و یاریگر خدمت‌گزاران خود در بخش تامین انرژی برق در استان باشند.

وی اظهار داشت: اگر نیروگاه‌های گازی با کمبود سوخت گاز مواجه شوند، امکان تولید برق در این نیروگاه‌ها مختل شده و از نظر فنی شبکه توزیع برق کشور توان پاسخگویی بار اضافی مشترکان برق را نخواهد داشت.

محمودی گفت: صنایعی که ظرفیت بالای یک مگاوات دارند تلاش خواهند کرد تا مصرف انرژی خود را به میزان حدود ۳۰ درصد کاهش دهند و این اختیار و امکان برای آن‌ها فراهم شده که این کاهش مصرف انرژی را در هر ساعت از شبانه روز و در یک برآیند کلی اعمال کنند تا با برنامه و ظرفیت تولیدی صنایع تداخلی نداشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94428
  • نویسنده : مریم آجرلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.