1

امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فاضلاب در ۶ شهر گیلان

  • کد خبر : 90817
  • 06 آذر 1401 - 2:41
امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فاضلاب در ۶ شهر گیلان
"اتابک جعفری" با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گیلان گفت: در این سفر بر اجرای شبکه و ساماندهی پساب فاضلاب شهر رشت تأکید شد که در راستای تحقق این مهم برنامه‌ریزی منجسم و بخشنامه مدونی تنظیم شده است.

به منظور واگذاری بخشی از کارهای باقیمانده طرح فاضلاب در ۶ شهر گیلان، تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۸۶ هزار میلیارد ریال میان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در ایجاد و توسعه زیر‌ساخت‌های عمرانی استان گیلان، افزود: با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب که با وقفه‌های طولانی همراه شده‌اند، پیش از این نیز تفاهم‌نامه‌هایی توسط قرارگاه خاتم النبیاء و شرکت آب و فاضلاب در استان‌ها منعقد شده است‌.
“اتابک جعفری” با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گیلان گفت: در این سفر بر اجرای شبکه و ساماندهی پساب فاضلاب شهر رشت تأکید شد که در راستای تحقق این مهم برنامه‌ریزی منجسم و بخشنامه مدونی تنظیم شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه ضمن قول مساعد برای تامین منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان، بر تجهیز کارگاه ظرف مدت حداکثر دو ماه برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها تأکید کرد.
وی با اشاره به تغییر اقلیم و خشکسالی‌های متوالی اظهار کرد: باید در زمینه استفاده از آب سیاست‌ها را تغییر داد، در این میان بازتخصیص آب، استفاده از پساب، اصلاح شبکه از طریق صنایع و تخصیص ۲۵ درصد آب برگردانده از طریق اصلاح شبکه بسیار حائز اهمیت است.
جعفری در ادامه طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور را افتخار بزرگی برای دولت سیزدهم دانست و از این طرح به عنوان یک اقدام جهادی در مدت زمان کوتاه برای خدمت به مردم یاد کرد.
مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارگاه فعالیت ۳۰ ساله در حوزه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی دارد و ۵۰ درصد از مخازن سدهای کشور توسط قرارگاه سازندگی اجرایی شده، گفت: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در استان گیلان و تمهید مقدمات و اقدامات شرکت آب و فاضلاب و تاکیدات و پیگیری‌های استاندار، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به تعهدات خود برای اجرایی شدن فاضلاب شهر رشت و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه طی سه سال، به صورت جهادی عمل خواهد کرد.
عباسی، استاندار گیلان نیز در جلسه تبادل تفاهم‌نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه دولت سیزدهم خود را خادم مردم می‌داند و در اجرا و تکمیل پروژه‌های عام المنفعه به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: انتظار مردم از مسئولان اتخاذ شیوه مدیریت جهادی در اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره است.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی استان گیلان پسماند و فاضلاب است که با سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری به استان و مصوبات اثربخش مرتبط، بارقه امیدی نسبت به حل سریع‌تر آن ایجاد شد.

 

 

نیروگاهیان

استاندار گیلان با بیان اینکه احیای زرجوب و گوهررود با اعتبارات استانی بسیار زمان‌بر است، به اهتمام دولت برای احیای این دو رودخانه اشاره و اضافه کرد: برای تسریع در این امر، جلسات و بازدیدهای متعددی برگزار شده که با همت مدیران، عملیات اجرایی آن باید تسریع شود.
وی با تاکید بر اینکه در احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود باید ساماندهی منشأ آلودگی‌ها را اولویت قرار داد، تصریح کرد: ابتدا باید جلوی ورود انواع فاضلاب به این دو رودخانه گرفته شود، در این زمینه دولت هیچ محدودیتی ندارد و تعللی پذیرفته نیست.
مازیار علی‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز با تشریح احجام طرح، اظهار کرد:  بر اساس این تفاهم‌نامه، واگذاری بخشی از کارهای باقیمانده در شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و فومن، شامل احداث و تکمیل تأسیسات ۶ باب تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۵۲ هزار و یکصد مترمکعب در شبانه روز و احداث ۱۹ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای ۲۶۹ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و همچنین نصب حدود ۶۱ هزار فقره انشعاب فاضلاب عملیاتی خواهد شد.
وی همچنین احجام طرح فاضلاب رشت را شامل تکمیل تاسیسات تصفیه و دفع لجن و حذف ازت و فسفر تصفیه‌خانه فاضلاب فخب به ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز، احداث و تکمیل ۲۹ واحد ایستگاه پمپاژ و بالابر باقیمانده، اجرای ۴۲۴ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۶۵،۲۵۰ فقره انشعاب فاضلاب اعلام کرد که از محل درآمدهای حاصل از تهاتر نفت و اعتبارات تخصیص یافته به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب تأمین خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، بازدید از خروجی‌های فاضلاب به رودخانه‌ها، نشست در فرمانداری سیاهکل با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین جلسه با هیئت مدیره آبفای گیلان و پیگیری روند اجرای طرح جهاد آبرسانی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به گیلان بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90817
  • نویسنده : لیلا علیزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.