1

انتظار چهار ساله مردم روستای خاش برای اجرای طرح توسعه برق

  • کد خبر : 26348
  • 15 خرداد 1399 - 9:20
انتظار چهار ساله مردم روستای خاش برای اجرای طرح توسعه برق
مراد قلندرزهی از ساکنان این روستا به ایسنا بیان کرد: بارها و بارها مردم روستای شوگه به فرماندار و مدیر اداره برق خاش مراجعه داشته و پیگیر رفع مشکل برق رسانی شده اند، اما پاسخی تاکنون دریافت نکرده اند.

مردم مستضعف و مستمند از روستای شوگه خاش سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح توسعه برق چهار سال در انتظار مانده و همچنان از خدمات این حوزه محرومند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، ساکنان این منطقه روستائی در بخش مرکزی خاش از سال ۸۹ تاکنون پیگیر مشکلات خود در مباحث تامین آب و برق بوده اند که چهار سال قبل کار برق رسانی به این روستا انجام و هم اینک چشم انتظار نگاه پر مهر و نوازشگر دولتمردان هستند.

مراد قلندرزهی از ساکنان این روستا به ایسنا بیان کرد: بارها و بارها مردم روستای شوگه به فرماندار و مدیر اداره برق خاش مراجعه داشته و پیگیر رفع مشکل برق رسانی شده اند، اما پاسخی تاکنون دریافت نکرده اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه مردم روستای شوگه از اجرا نشدن طرح توسعه برق گلایه مند هستند، بلکه از خاموشی معابر به دلیل بی توجهی های فرمانداری و اداره برق رنج می برند.

محمدامین میربلوچزهی رئیس شورای روستای شوگه خاش نیز گفت: اجرای شبکه برق رسانی به صورت کابل های خودگردان در این روستا مشکلات زیادی را برای مردم روستا فراهم آورده و متاسفانه این طرح به صورت آزمایشی در این روستا و چند روستای دیگر اجرا شده و هم اینک با گذشت چند سال امکان طرح توسعه شبکه برق نبوده و برای خرید انشعاب های جدید نیز کابل وجود ندارد.

وی افزود: اگر شبکه برق به همان شیوه های قدیمی در این روستا اجرا گردد، قطعا شاهد مشکلات ضعف در ولتاژ و یا قطع شدن های مکرر از بالای کنتور نخواهیم بود و برای اجرای طرح توسعه برق نیز مردم سالها در نوبت نمی مانند.

نیروگاهیان

الیاس ابراهیمی مدیر اداره برق خاش بارها و بارها به شورا و مردم این روستا گفته است: برای اجرای طرح توسعه برق این روستا و چندین روستای دیگر نیازمند اعتبارات لازم هستیم و امیدواریم از سوی مقامات استانی حمایت شویم.

وی اظهار داشت: برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق مشکلات کمتری داریم و برای اجرای طرحهای توسعه ای باید صبر کنیم تا شرایط آن مهیا گردد.

بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: برای رفع مشکلات مردم روستائی که از خدمات آب و برق و فضای آموزشی، منابع طبیعی، عدم اجرای طرح هادی و غیره هستند، برنامه های اولویت داری را در دستور کار خود قرار داده ایم که با حمایت های فرمانداری بتوانیم از مشکلات مردم گره گشائی نمائیم.

عیدمحمد قلندرزهی افزود: در حوزه تامین برق و اجرای طرح توسعه آن و روشنائی معابر مخصوصا در این روستا پیگیری های لازم صورت می گیرد و از محل روستاهای فاقد دهیاری نیز می توان به روشنائی معابر کمک کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26348

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.