7
با همکاری مشترکان صنعتی صورت گرفت

انتقال اوج مصرف برق برخی استان‌ها به روز جمعه

  • کد خبر : 108946
  • 08 مرداد 1402 - 21:34
انتقال اوج مصرف برق برخی استان‌ها به روز جمعه
محمد اله‌داد افزود: با رشد 4.6 درصدی مصرف برق در هفته گذشته شاهد رسيدن اوج بار شبکه به 72 هزار و 724 مگاوات بوديم كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 3200مگاوات بيشتر بود و در تير و مرداد نيز رشد مصرف بی‌سابقه‌ای را شاهد بوديم.

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر گفت: مشترکان صنعتی در استان‌هایی چون خوزستان، هرمزگان، یزد و کرمان همکاری مناسبی با صنعت برق داشته‌اند و با جابه جایی هوشمندانه مصرف برق خود، اوج مصرف این استان‌ها در روز جمعه رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد اله‌داد افزود: با  رشد ۴٫۶ درصدی مصرف برق  در هفته گذشته شاهد رسیدن اوج بار شبکه به ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات بودیم که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۲۰۰مگاوات بیشتر بود و در تیر و مرداد نیز رشد مصرف بی‌سابقه‌ای را شاهد بودیم.

به گفته وی، مشترکان خانگی در استان‌های جنوبی شامل خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین استان گیلان بیشترین میزان کاهش مصرف را داشتند.
معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر اضافه کرد: تغییرات اقلیمی در دنیا به شدت به وقوع می‌پیوندد و بنابر اعلام سازمان جهانی هواشناسی در ژوئیه که روزهای آخر آن را سپری می‌کنیم، گرم‌ترین روزهای تاریخ، ثبت شده است.

 

 

نیروگاهیان

اله داد در ادامه گفت: بنابر اعلام سازمان ملل متحد، ما دوره گرمایش جهانی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر در حال رسیدن به دوره جوشش جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای موجب شده تا شرایط کره زمین به مرحله حساس و خطرناکی برسد، تاکید کرد: باید در زمینه کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و تولید گازهای گلخانه‌ای، تلاش سراسری داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108946
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.