5

انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین از خلیج فارس به فلات مرکزی

  • کد خبر : 122932
  • 30 بهمن 1402 - 12:25
انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین از خلیج فارس به فلات مرکزی
مدیر پروژه آب شیرین‌ کن بندرعباس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۵ درصد پروژه در بخش زیرساخت برای تولید یک میلیون متر مکعب آب شیرین در روز، محقق شده، گفت: انتقال صنایع بالا دست معدنی به نزدیکی دریا امکان‌پذیر نیست، اما برخی از صنایع پایین دست در حال انتقال هستند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، مدیر پروژه آب شیرین‌ کن بندرعباس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۵ درصد پروژه در بخش زیرساخت برای تولید یک میلیون متر مکعب آب شیرین در روز، محقق شده، گفت: انتقال صنایع بالا دست معدنی به نزدیکی دریا امکان‌پذیر نیست، اما برخی از صنایع پایین دست در حال انتقال هستند و در رابطه به انتقادات زیست محیطی هم بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۶ تا حالا، طرح آب شیرین کن هیچ آثاری روی کلونی جانداران زنده نداشته است.

به گفته وی فاز یک سایت آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس در ۱۵۵ هکتار در سال ۱۳۹۹ با تولید ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه روز به بهره برداری رسید. اما قرار است تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ و در فاز دوم به ۴۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برسد.

خوش‌نیاز گفت: در اصل پروژه آب شیرین کن بندرعباس برای تامین آب شرب و صنایع فلات مرکزی، شامل هرمزگان، یزد و کرمان راه‌ اندازی شده است. با بررسی‌های صورت گرفته از سوی یک شرکت اتریشی این منطقه بهترین نقطه خلیج فارس برای آبگیری و ایجاد واحدهای نمک زدایی است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122932

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.