11

انسداد راه های اصلی و فرعی کجور در پی بارش برف/ قطع برق و تلفن

  • کد خبر : 13495
  • 16 دی 1398 - 18:33
انسداد راه های اصلی و فرعی کجور در پی بارش برف/ قطع برق و تلفن

بارش برف سبب انسداد راه های اصلی و فرعی در بخش کجور شد و برق چندین روستا همراه با تلفن های ثابت و سیار قطع و عملا ارتباطات زمینی و مخابراتی مردم با شهر و روستاهای اطراف کاملا قطع شده بود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، در پی […]

بارش برف سبب انسداد راه های اصلی و فرعی در بخش کجور شد و برق چندین روستا همراه با تلفن های ثابت و سیار قطع و عملا ارتباطات زمینی و مخابراتی مردم با شهر و روستاهای اطراف کاملا قطع شده بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، در پی ورود سامانه بارشی از عصر روز جمعه گذشته در مناطق مختلف مازندران، بخش کوهستانی کجور در غرب این استان نیز تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفت و بارش برف از شامگاه جمعه مناطق روستایی را فرا گرفت و تا صبح شنبه ارتفاع آن به بیش از ۶۰ سانتی‌متر رسید.

بارش برف سبب انسداد راه‌های اصلی و فرعی در بخش کجور شد و برق چندین روستا همراه با تلفن‌های ثابت و سیار قطع شد و عملا ارتباطات زمینی و مخابراتی مردم با شهر و روستاهای اطراف کاملا قطع شده بود.

تلاش نیروهای مختلف در قالب ستاد مدیریت بحران از همان دقایق اولیه آغاز و کار بازگشایی محورهای اصلی و فرعی نیز شروع شده بود.

اما با همه این اوصاف، قطع برق و متعاقب آن تلفن‌های ثابت و سیار مشکلات زیادی برای روستاهای مختلف بخش کجور ایجاد و زندگی عادی آنها را دچار اختلال کرد.

قطع برق روستای کندلوس از نیمه شب‌جمعه گذشته تا عصر روز یکشنبه «لحظه تنظیم این خبر» در نوع خود بی‌سابقه بوده است و سبب کلافگی اهالی بومی و ساکنان غیربومی این روستای گردشگری مازندران شد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت روستاها و دو شهر کوهستانی بخش کجور مازندران، به سراغ بخشدار کجور رفتیم و با وی گفت وگو کردیم.

علی خزایی‌فر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر درباره آخرین وضعیت بخش کجور پس از بارش سنگین برف، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در روزهای اخیر مبنی بر بارش سنگین برف در بخش کوهستانی کجور، از همان دقایق اولیه این هشدار با تمانی دهیاران، شوراها و شهرداران منطقه و نیز ادارات ذیربط در بخش کجور مکاتبه کردیم و آنها را نسبت به آمادگی و آماده‌باش در برابر برف آگاه ساختیم تا تدابیر لازم را اندیشیده و مدیریت کنند.

وی افزود: اولویت اصلی ما بحث حضور به موقع تریلرهای حامل بسکت‌های گاز برای دو شهر کوهستانی این بخش به ویژه شهر کجور بود که با تدابیری که اندیشیده شد در زمان بارش برف ۶۰ سانتی متری، هیچگونه قطعی کاز در این مناطق نبودیم.

بخشدار کجور بیان کرد: اداره راهداری قبل از بروز شرایط بحرانی برف، اقدام به دپو نمک در بخش کجور کرد و نیروهای راهداری هم با همکاری شهرداری پول، شب را نیز در این بخش کجور سپری کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش سنگین برف و شکسته شدن درختان در طول مسیرهای برخی روستاها و نیز بروز دیگر مشکلات، برق تعدادی از روستاها قطع شد ولی نیروهای اداره برق کجور بلافاصله از همان دقایق اولیه وارد عمل شدند تا در سریع ترین زمان ممکن، خاموشی به حداقل برسد.

بخشدار کجور درباره قطع خطوط تلفن ثابت و سیار، عنوان کرد: از آنجایی که قبلا باطری ذخیره برق سیستم مخابراتی در برخی مناطق بخش کجور به سرقت رفته بودند، سیستم‌های مخابراتی دچار مشکل شدند و با قطع تلفن‌های ثابت و سیار در مناطق روستایی مواجه شدیم.

وی درباره علت طولانی شدن مدت زمان قطع برق در کندلوس نخستین روستای هدف و برتر گردشگری مازندران، تصریح کرد: در روستای کندلوس با توجه به اینکه در گذشته کارگاه صنایع دستی فعالیت داشت، به صورت غیرقانونی از برق استفاده می‌شده است و در نهایت با اتصال دو سیم فاز و نول منجر به پودر شدن سیم‌ها به طول حدود ۷۰ متر در این قسمت شده بود و تلاش برای رفع مشکل قطع برق در این روستا ادامه دارد.

خزایی‌پول نبود کافی خودروهای گریدر، لودر و آتش‌نشانی در بخش کجور را دو مشکل عمده و بزرگ در زمان مدیریت بحران عنوان و اظهار کرد: وجود یک دستگاه گریدر برای بخش کجور کفایت نمی‌کند و لازم است تا یک دستگاه گریدر و لودر نیز به صورت استقرار دائم به بخش کوهستانی کجور اختصاص یابد و از طرفی چاره‌اندیشی برای رفع فرسودگی ناوگان راهداری نیز بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های مناسب در ماه‌های اخیر موجب سد تا آتش‌سوزی در جنگل‌های کجور نداشته باشیم، گفت: متأسفانه در سوی دیگر با آتش‌سوزی دو واحد دامداری در روستاهای بسطام و فیروزآباد رو به رو بودیم که نداشتن خودروی آتش‌نشانی در چنین مواقعی در حقیقت زنگ خطر بزرگی را به صدا در آورده است و بنابراین با توجه به مکاتباتی که با نماینده مجلس و فرماندار نوشهر داشتم، ضرورت اختصاص و استقرار دائم خودروی آتش‌نشانی در این حوزه نیز بسیار ضروری و لازم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13495

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.