2
از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

انسداد ۱۱۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در زنجان

  • کد خبر : 90528
  • 30 آبان 1401 - 23:27
انسداد ۱۱۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در زنجان
"اکبر باقری" با بیان اینکه بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده توسط امور منابع آب شهرستان‌های زنجان و خدابنده انجام شده است؛ افزود: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی و واحد حقوقی امورهای منابع آب، حدود 12 هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای زنجان با اخذ دستور قضایی و با استناد به تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰حلقه چاه آب غیرمجاز در دشت‌های استان زنجان، مسدود و از تخلیه سالیانه بیش از ۲ میلیون متر مکعب آب از آبخوان‌های استان جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “اکبر باقری” با بیان اینکه بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده توسط امور منابع آب شهرستان‌های زنجان و خدابنده انجام شده است؛ افزود: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی و واحد حقوقی امورهای منابع آب، حدود ۱۲ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای زنجان با اخذ دستور قضایی و با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب رفع تصرف شد.

 

 

نیروگاهیان

به گفته وی در مدت یاد شده ۹۴ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز شناسایی و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است، باقری تاکید کرد: در راستای مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه‌های مجاز، ۹۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده که موجب صرفه جویی  حدود یک و نیم میلیون مترمکعبی آب در مخازن زیرزمینی شده است.
وی به اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در جلوگیری از برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی و مقابله با پدیده جبران‌ناپذیر فرونشست اشاره کرد و گفت: در همین راستا، طی هشت ماه گذشته اصلاح و تعدیل پروانه چاه های کشاورزی به تفکیک محدوده مطالعاتی ممنوعه در دستور کار قرار گرفته و تعداد ۱۸۴ پرونده مورد اصلاح و تعدیل قرار گرفته است که از این طریق حدود ۳ و نیم میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی استان صرفه جویی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90528
  • نویسنده : احمدعلی غلام آزاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.