7
طی هشت ماه اخیر صورت گرفت؛

انسداد ۱۲۷ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهریار

  • کد خبر : 37639
  • 16 آذر 1399 - 16:19
انسداد ۱۲۷ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهریار
"محمدرضا گیتی پژوه" با اعلام این خبر، گفت: با انجام این عملیات از تخلیه سالیانه سه میلیون و 68 هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان شهریار، ملارد و شهر قدس از انسداد ۱۲۷ حلقه چاه غیرمجاز آب طی هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا گیتی پژوه” با اعلام این خبر، گفت: با انجام این عملیات از تخلیه سالیانه سه میلیون و ۶۸ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی، مدیریت مصرف آب و برق در بخش کشاورزی امری ضروری است و نصب کنتورهای هوشمند، روی چاه‌های مجاز می‌تواند یکی از بهترین روش‌های کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت آب توسط بهره برداران از این چاه‌ها باشد، افزود: طی مدت یاد شده، تعداد ۲۶ عدد کنتور هوشمند حجمی روی چاه‌های کشاورزی حوزه عملکرد امور منابع آب شهرستان شهریار نصب شد.

گیتی پژوه در ادامه با اشاره به اینکه در این مدت تعداد هشت دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است، تصریح کرد: این امور از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، با انجام ۱۱ عملیات کاهش منصوبات چاه‌های مجاز توانست از خروج یک میلیون و ۲۷۵ هزار متر مکعب آب از دشت‌های این شهرستان جلوگیری کند.
مدیر امور منابع آب شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس در پایان خاطرنشان کرد: این امور با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های زیرزمینی با جدیت تمام برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37639
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.