2
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران عنوان کرد:

انسداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در یک هفته کاری/ جلوگیری از خروج سالانه بیش از ۲۲۴ هزار متر مکعب آب

  • کد خبر : 66367
  • 27 آذر 1400 - 22:36
انسداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در یک هفته کاری/ جلوگیری از خروج سالانه بیش از ۲۲۴ هزار متر مکعب آب
"احمدعلی قربانیان" با اعلام مطلب فوق، تصریح کرد: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی و اکیپ گشت، بازرسی و نظارت امورهای منابع آب تهران، شهرری و دماوند، 23 حلقه چاه غیر مجاز با مجموع عمق 535 متر و دبی 11.9 لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران، گفت: در راستای قانون احیا و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، طی هفته گذشته ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد امورهای منابع آب تهران، شهر ری و دماوند مسدود و از تخلیه سالانه بیش از ۲۲۴ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمدعلی قربانیان” با اعلام مطلب فوق، تصریح کرد: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی و اکیپ گشت، بازرسی و نظارت امورهای منابع آب تهران، شهرری و دماوند، ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز با مجموع عمق ۵۳۵ متر و دبی ۱۱٫۹ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.
قربانیان افزود: با انجام این عملیات از تخلیه سالانه ۲۲۴ هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امورها جلوگیری به عمل آمد.

 

نیروگاهیان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه طی این مدت، با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد امور منابع آب تهران و دماوند شناسایی شد، تصریح کرد: در راستای کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب، تغییر الگوی کشت و مدیریت و کنترل میزان بهره برداری از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، نیز نسبت به نصب ۱۱ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار توسط امور آب تهران اقدام شد.
وی با اشاره به توقیف تجهیزات حفاری چاه غیرمجاز شامل چکش برقی و بالابر توسط امور منابع آب دماوند، طی هفته گذشته خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع آب یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه‌های شرکت آب منطقه‌ای تهران بوده و در این راستا، این شرکت تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66367
  • نویسنده : نرگس شیخ الاسلامی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.