5
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد عنوان کرد:

اهمیت الگوسازی در ایجاد فرهنگ اصلاح مصرف آب

  • کد خبر : 38551
  • 27 آذر 1399 - 18:59
اهمیت الگوسازی در ایجاد فرهنگ اصلاح مصرف آب
محمد مهدی جوادیان‌زاده در آیین افتتاحیه طرح داناب در سال تحصیلی جدید با اشاره به لزوم ارایه آموزش‌های تخصصی در زمینه مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ سازی در این زمینه همچنان مغفول مانده و برای آن بودجه ای تخصیص داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، بر اهمیت الگوسازی در ایجاد فرهنگ اصلاح مصرف آب برای اثربخشی بیشتر آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «محمد مهدی جوادیان‌زاده» در آیین افتتاحیه طرح داناب در سال تحصیلی جدید با اشاره به لزوم ارایه آموزش‌های تخصصی در زمینه مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ سازی در این زمینه همچنان مغفول مانده و برای آن بودجه ای تخصیص داده نمی‌شود.

وی افزود: توجیه هزینه کرد در این  طرح‌ها همانند سد سازی راحت نیست، اما نسبت به قبل این مسئله جا افتاده‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که اقدامات فرهنگی تاثیرگذار همواره مورد تاکید هستند، گفت: طرح داناب گام اولی است که وزارت نیرو در حوزه فرهنگ‌سازی آب برداشته و سعی شده هر سال نسبت به سال قبل بهتر عمل شود.

وی ضمن قدر دانی از مشارکت سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل اموزش و پرورش یزد در طرح داناب اظهار کرد: اگر این دو ارگان مشارکت نداشتند، اجرای این طرح گرفتاری‌های متعددی داشت.

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت ارتقای سواد آبی برای دوره متوسطه دوم در قالب این طرح، تصریح کرد: قرار است فاز سوم طرح داناب برای متوسطه دوم، در صورت اثربخشی فاز دوم که به صورت مجازی است، اجرایی شود.

وی به تبلیغات شدید در خصوص اصلاح مصرف آب در بین مردم اشاره کرد و گفت: در گام اول به مردم از نبودن آب گفتیم و در مرحله دوم از بد بودن وضعیت یاد کردیم اما در مرحله سوم در خصوص راهکارهایی که مردم باید اجرا کنند، هیچ الگوسازی انجام نشد و باعث شد تا تبلیغات صورت گرفته باعث ناامیدی مردم شود.

این مسئول در پایان به اهمیت الگوسازی در این حوزه تاکید کرد و گفت: الگوسازی خصوصا در مباحث درسی بسیار ارزشمند است، لذا باید بتوانیم این طرح را کامل‌تر و اثربخش‌تر پیش ببریم.

شایان ذکر است در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب منطقه‌ای یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38551
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.