3

اهمیت توسعه صنعت معدن و کشف مواد پرتوزا در مسیر دستیابی به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای

  • کد خبر : 134048
  • 02 تیر 1403 - 9:20
اهمیت توسعه صنعت معدن و کشف مواد پرتوزا در مسیر دستیابی به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات استخراج معدن زمان آباد ساغند در استان یزد اظهار کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات استخراج معدن زمان آباد ساغند در استان یزد اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران، توسعه صنعت هسته‌ای و ایجاد قابلیت برای رسیدن به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای یک امر مسلم و یک برنامه راهبردی است و در این راستا برنام‌های اجرایی خود را تنظیم کرده و آن را دنبال می‌کنیم.

🔹رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: برای حرکت موثر در مسیر تولید برق هسته‌ای به عنوان طرح کلان و گسترده ملی، یکی از اقدامات؛ توسعه فعالیت‌ها در بخش معدنی است تا بتوان با اکتشاف عناصر پرتوزا و پس از فرآوری، در چرخه سوخت هسته‌ای مورد استفاده قرار داد.

🔹وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از سال ۱۴۰۰ توانستیم فعالیت‌های معدنی خود را از ۳ معدن فعال که کار استخراج از آن‌ها انجام می‌گرفت را به ۲۰ معدن فعال برسانیم. رشدی که حکایت از یک اراده مصمم دارد که در راستای تحقق این برنامه گام برداشته و معرف این تحول در رونق اقتصادی معادن است.

🔹اسلامی تصریح کرد: در این صنعت، تجهیزات هسته‌ای به دلیل استاندارد و کیفیت بالایی که دارند، سبب ارتقای کیفیت بخش تجهیزات مورد نیاز صنایع شده و اکنون شاهد یک تراز علمی و فناوری بالا در این حوزه هستیم. موضوعی که در مرحله دوم فاز فعالیت ما قرار داشته و مراحل برنامه‌ریزی و اجرایی شدن آن را دنبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134048

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.