5
مجری طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع:

اولین قرارداد احداث نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی در سمنان مبادله شد/ سرمایه‌گذاری ۲۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت برق استان

  • کد خبر : 66671
  • 01 دی 1400 - 14:15
اولین قرارداد احداث نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی در سمنان مبادله شد/ سرمایه‌گذاری ۲۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت برق استان
"سید زمان حسینی" افزود:‌ اين قرارداد بين شرکت توسعه معادن و فلزات و گروه مپنا براي احداث 366 مگاوات با سرمايه‌گذاري حدود 2300 ميليارد تومان به امضا رسيده و مقرر شد اين طرح حداکثر طي يک سال به بهره‌برداري برسد.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع، اولین قرارداد این تفاهم‌نامه جهت احداث فاز دوم نیروگاه گازی سمنان(شهید باکری) به صورت EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا ) توسط بخش خصوصی مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید زمان حسینی” افزود:‌ این قرارداد بین شرکت توسعه معادن و فلزات و گروه مپنا برای احداث ۳۶۶ مگاوات با سرمایه‌گذاری حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده و مقرر شد این طرح حداکثر طی یک سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازدید وزیر نیرو از زیرساخت‌های موجود در نیروگاه گازی سمنان در آبان سالِ جاری و تاکید بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و سنگرون شدن نیروگاه در پیک سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: این موضوع به صورت جدی در برنامه زمان‌بندی احداث نیروگاه در قرارداد مبادله شده مورد تاکید قرار گرفته است.

 

نیروگاهیان

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مربوط به دوره پیشبرد از قبیل؛ صدور موافقتنامه اصولی، طرح کلی اتصال به شبکه، تخصیص آب، محیط زیست، سوخت و صدور پروانه احداث در کوتاه‌ترین زمان (۷۰ روز) هماهنگی و اجرا شد.
وی افزود: در مراسم مبادله این قرارداد، با حضور مدیران عامل شرکت‌های مپنا، توسعه معادن و فلزات و ایمیدرو بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی، پشتیبانی‌ها و تامین منابع مالی این طرح تاکید شد.
گفتنی است، نیروگاه سیکل‌ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان – دامغان واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66671
  • نویسنده : حسن دهقاني
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.