2

اولین نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی انشعابی کشور در کاشمر افتتاح شد

  • کد خبر : 77378
  • 30 اردیبهشت 1401 - 21:37
اولین نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی انشعابی کشور در کاشمر افتتاح شد
معاون وزیر نیرو و مدیر عامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) در این مراسم گفت: اینکه برای اولین بار یک مجموعه طیور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر وارد شده، جای خرسندی دارد.

با حضور معاون وزیر نیرو فاز اول اولین نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی انشعابی کشور در محل زنجیره تولیدی پیشرو صالح کاشمر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، معاون وزیر نیرو و مدیر عامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) در این مراسم گفت: اینکه برای اولین بار یک مجموعه طیور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر وارد شده، جای خرسندی دارد.

محمود کمانی افزود: باید توجه داشت تامین برق مورد نیاز از طریق احداث نیروگاه‌های بزرگ با انرژی فسیلی برای کشور صرفه اقتصادی ندارد و امکان‌پذیر هم نیست.

وی با بیان اینکه اکنون در تأمین سوخت به خصوص در ناحیه خراسان چون منابع گازی کمتری وجود دارد، با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید با سرعت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت نمود.

مدیر امل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) گفت: برای توسعه این نیروگاه آماده هر گونه همکاری و صدور مجوزهای لازم هستیم؛ فقط باید دوره احداث کوتاه باشد.

وی عنوان کرد: اگر مدارک آماده باشد، آمادگی داریم طی یک هفته قراردادهای لازم منعقد شود. در سطح کلان اولویت ما با توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است.

قدیر صالحی، مدیر عامل زنجیره تولیدی پیشرو صالح کاشمر نیز در این مراسم گفت: در این زنجیره اکنون ۵۴۰ نیروی بیمه شده مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ میلیون مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار، مرغ اجداد و مرغ گوشتی در این مجموعه داریم، اظهار کرد: هر چند ظرفیت مرغ گوشتی یک میلیون قطعه است اما در حال حاضر ۷۳۰ هزار قطعه موجود داریم.

 

 

نیروگاهیان

صالحی عنوان کرد: زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر اولین زنجیره در شرق کشور است.

وی با بیان اینکه آماده توسعه این نیروگاه هستیم، بیان کرد: اگر حمایت‌های وزارت نیرو باشد، هیچ مشکلی برای توسعه نیروگاه نداریم.

مدیر عامل زنجیره تولیدی پیشرو صالح کاشمر افزود: مرغداری استرس‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد. قیمت گذاری‌های دستوری ظلم در حق تولیدکنندگان است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود آب مورد نیاز مواجه هستیم، می‌طلبد همکاری‌های لازم از سوی مسئولان در رفع این مشکل صورت گیرد.

امیر دائی صراف، فرماندار کاشمر هم در این مراسم با بیان اینکه زنجیره تولیدی پیشرو صالح الگویی در کشور است، گفت: این مجموعه از پرسنل متخصص و به‌ روزی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این مجموعه برای رسیدن به تمام اهداف خود نیازمند حمایت مسئولان استانی و کشوری است.

این نیروگاه در زمینی به مساحت هزار متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد تومان افتتاح شد، در فاز اول آن ۱.۵ مگاوات برق تولید می‌شود و ۲ فاز دیگر نیز در دست احداث است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77378
  • نویسنده : جواد افتخاري
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.