8

اوپک تولیدکنندگان را به سرمایه گذاری در نفت فراخواند

  • کد خبر : 52363
  • 28 خرداد 1400 - 17:07
اوپک تولیدکنندگان را به سرمایه گذاری در نفت فراخواند
محمد بارکیندو گفت: ما همچنان از همه کشور‌های عضو اوپک و صنعت بین المللی می‌خواهیم به سرمایه گذاری در همه منابع انرژی از جمله نفت و گاز ادامه دهند به خصوص از فناوری برای خنثی کردن آلایندگی‌های مربوط به این منابع استفاده کنند.

دبیرکل اوپک اعلام کرد گذار انرژی نباید هیچ منبع انرژی را کنار بزند، زیرا همه منابع انرژی امروز برای یک آینده قابل پیش بینی نیاز خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، محمد بارکیندو گفت: ما همچنان از همه کشور‌های عضو اوپک و صنعت بین المللی می‌خواهیم به سرمایه گذاری در همه منابع انرژی از جمله نفت و گاز ادامه دهند به خصوص از فناوری برای خنثی کردن آلایندگی‌های مربوط به این منابع استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: برای ما در اوپک و در صنعت و در گفتگو‌های جهانی رایج، گذار انرژی گذار از یک منبع انرژی به منبع دیگر نیست. بلکه گذار انرژی حذف آلایندگی گاز گلخانه‌ای در اکتشاف، تولید، حمل و نقل و مصرف سوخت‌ها و حرکت به سمت منابع انرژی پایداری است که به مسئله آلایندگی می‌پردازند. تعریف گذار انرژی نباید حذف اجباری هیچ گونه منبع انرژی باشد.

 

 

نیروگاهیان

دبیرکل اوپک در خصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی که اعلام کرده است مسیر حرکت به سمت کربن خنثی نیازی به سرمایه گذاری جدید در نفت و گاز ندارد، گفت: می‌توانید هر میزان که بخواهید در تجدیدپذیر‌ها سرمایه گذاری کنید، اما اگر به مشکل آلایندگی پرداخته نشود، اهداف کربن خنثی حاصل نخواهند شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ماه گذشته اوپک در یک گزارش داخلی اعلام کرده بود پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی برای عدم سرمایه گذاری جدید در نفت و گاز ممکن است در صورت استقبال سرمایه گذاران از این پیشنهاد، باعث ایجاد نوسان بیشتر در بازار‌های نفت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=52363
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.