5
مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد:

ایستگاه بزرگ پمپاژ چاه نیمه چهار سیستان در آستانه بهره‌برداری

  • کد خبر : 50738
  • 05 خرداد 1400 - 19:42
ایستگاه بزرگ پمپاژ چاه نیمه چهار سیستان در آستانه بهره‌برداری
"محمد دلمرادی" اظهار کرد: ايستگاه بزرگ پمپاژ حجم مرده چاه نيمه چهارم با هدف پمپاژ حجم مرده مخزن چاه نيمه چهارم با توجه به‌محدوديت‌هاي پروتكل هيرمند و همچنين تغيیرات توزيع و مصرف آب دشت سيستان در قالب طرح آبياري 46 هزارهكتاري، در دستور كار مطالعه و اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه بزرگ پمپاژ حجم مرده مخزن چاه نیمه چهارم در منطقه سیستان با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد دلمرادی” با اعلام این خبر اظهار کرد: ایستگاه بزرگ پمپاژ حجم مرده چاه نیمه چهارم با هدف پمپاژ حجم مرده مخزن چاه نیمه چهارم با توجه به‌محدودیت‌های پروتکل هیرمند و همچنین تغییرات توزیع و مصرف آب دشت سیستان در قالب طرح آبیاری ۴۶ هزارهکتاری، در دستور کار مطالعه و اجرا قرار گرفت.
وی افزود: این طرح استفاده از حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب از ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب در بخش حجم مرده چاه نیمه چهارم را که بصورت عادی امکان استفاده آن نبود را جهت تامین آب تضمین شده طرح آبیاری میسر کرده است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به کانال انتقال ایستگاه این طرح به طول دو هزار و ۲۵۰ متر، گفت: ایستگاه پمپاژ چاه نیمه چهار قادر است حجم آبی معادل ۱۵ متر مکعب در ثانیه را به مجموعه خروجی مستقل بهره‌برداری مخزن چاه نیمه منقل کند که این کانال با طول ۱۰ هزار و ۲۴۰ متری خود تارودخانه سیستان نقش مخزن اصلی طرح آبیاری دشت سیستان را ایفا و ایستگاه‌های پمپاژ طرح کار برداشت را بر عهده خواهند داشت.
وی درباره دیگر مشخصات طرح خاطرنشان کرد: نصب ۱۲ عدد الکتروپمپ با ظرفیت هر پمپ ۱٫۵ مترمکعب در ثانیه و توان  ۱٫۵ مگاواتی، سه دستگاه دیزل ژنراتور، دو عدد حوضچه مکش ۱۲ دستگاه هیدرومکانیکال در اندازه‌های مختلف و همچنین جاده دسترسی، سوله‌های مختلف، نیروگاه برق، دایک‌های حفاظتی و ساختمان‌های بهره‌برداری از عمده‌ترین تجهیزات ایستگاه بزرگ پمپاژ چاه نیمه چهارم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50738
  • نویسنده : احمدعلي درگي
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.