4

باد و کولاک شدید برق ۱۸ روستای شهرستان بانه را قطع کرد

  • کد خبر : 17279
  • 19 بهمن 1398 - 20:14
باد و کولاک شدید برق ۱۸ روستای شهرستان بانه را قطع کرد

مدیر توزیع برق بانه گفت: برق ۱۸ روستای تابعه این شهرستان از شب گذشته بدلیل بارش سنگین برف، وزش باد و کولاک شدید قطع شده است.   بیشتر بخوانید آماده باش ستاد بحران توزیع برق غرب مازندران برای رویارویی با برف و طوفان پاره شدن سیم‌های برق بر اثر سنگینی برف در هشترود قطع برق […]

مدیر توزیع برق بانه گفت: برق ۱۸ روستای تابعه این شهرستان از شب گذشته بدلیل بارش سنگین برف، وزش باد و کولاک شدید قطع شده است.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازایرنا، ارسلان محمدی روز شنبه  اظهار داشت: برق این روستاها بدلیل پاره شدن کابل خطوط انتقال، خروج سیم از مقررات برق و شکستی شاخه درختان قطع شده و سیم بانان این شرکت در حال رفع مشکلات هستند.
وی با بیان اینکه برق ۱۰ روستای بخش نمشیر، چهار روستای بخش ننور، ۲ روستای بخش مرکزی و ۲ روستای بخش آرمرده به دلیل بارش برف و وزش باد شدید قطع است، افزود: در بانه نیز چند مورد خاموشی مشترکان خ انگی گزارش شده که همه قطعی‌های برق شهرستان تا پایان امروز وصل می‌شود.
وی اضافه کرد: تاکنون از میزان خسارت‌ احتمالی بر شبکه توزیع برق شهرستان بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید گزارشی منعکس نشده ولی در صورت خسارت‌ وارده، مشترکان می‌توانند با بهره گیری از بیمه کوثر، خسارت‌های خود را جبران کنند.

طبق پایش نقشه‌های هواشناسی آسمان کردستان از پنجشنبه گذشته بمدت پنج روز تحت تاثیر سامانه بارشی با احتمال ریزش برف، وزش باد شدید، بروز کولاک و سرما خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان پیشتر گفته بود براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی، از اواخر وقت پنجشنبه ۱۷ بهمن تا دوشنبه ۲۱ این ماه یک سامانه بارشی فعال آسمان استان را فرا می‌گیرد.

علی پناهی افزود: این سامانه سبب بارش برف و باران (از روز شنبه عمدتا برف)، وزش شدید باد، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، مه و کاهش دمای هوا می‌شود و فعالیت آن در نیمه غربی شامل بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان، سقز و منطقه سرشیو از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: مقدار بارش‌ها بارش باران و آب حاصل از برف در نیمه غربی بطور متوسط ۴۰ تا ۷۰ میلی متر و در سایر نقاط نیز ۱۰ تا ۲۰ میلی متر پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش برف و باران، وزش شدید باد حداکثر ۹۰ کیلومتر در ساعت، کولاک برف، مه و کاهش دید از مخاطره‌های این سامانه بارشی در استان است که اثراتی همچون لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در اثر کولاک و برف و مه، اختلال در تردد جاده و افزایش مصرف حامل های انرژی را در پی خواهد داشت.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17279

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.