1
با راه اندازی مرکز تخصصی پیشرفته پایش و راهبری اوج بار

بار شبکه تحت پوشش برق منطقه ای تهران لحظه ای رصد می شود

  • کد خبر : 132925
  • 17 خرداد 1403 - 11:43
بار شبکه تحت پوشش برق منطقه ای تهران لحظه ای رصد می شود
در این مراسم، فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه در این مرکز از طریق رصد دقیق منابع و مصارف برق در شبکه تحت پوشش امکان پایش گسترده و چند جانبه آن فراهم است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر؛ در این مراسم، فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه در این مرکز از طریق رصد دقیق منابع و مصارف برق در شبکه تحت پوشش امکان پایش گسترده و چند جانبه آن فراهم است، گفت: مرکز پایش برق تهران یک مرکز تخصصی پیشرفته است که از طریق تولید گزارشات تحلیلی متنوع در هر لحظه بار شبکه برق تحت پوشش از جمله شرکت های توزیع نیروی برق در استان تهران، البرز و قم و سایر مصارف را رصد کرده و از طریق مدیریت به هنگام بار، از اجرای کامل و بی نقص برنامه های ابلاغی گذر از اوج بار تابستان اطمینان حاصل می شود.
مدیرعامل برق منطقه ای تهرن افزود: علاوه براین، مصرف برق لحظه ای تمامی مشترکان با مصارف عمده شامل صنایع آلومینیوم، تولید سیمان، خودروسازی و غیره به صورت دقیق مورد پایش قرار گرفته و مطابق با برنامه های ابلاغی شرکت توانیر، تعامل دوجانبه ای برای استمرار تامین برق وجود دارد، تا در تمامی ساعات شبانه روز، سقفهای تعیین شده برای مصرف برق هر مشترک مورد نظارت و مدیریت قرار گیرد.
وی در ادامه رشد فزاینده مصرف در سال های اخیر و ایجاد ناترازی در منابع و مصارف و لزوم مدیریت بار مشترکان را از اصلی ترین اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد و افزود: اجرای صحیح، دقیق، لحظه ای و به هنگام برنامه های مدیریت بار در شبکه حساس پایتخت و استانهای صنعتی قم و البرز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در سالهای گذشته رصد مشترکان در تعامل با مرکز دیسپاچینگ برق تهران فعالیتهای خود را دنبال کرده و امروز با توسعه مرکز مانیتورینگ، سامانه رصد اختصاصی شرکت و برقراری ارتباط مستقیم با مشترکان، این کارحیاتی با دقت بالاتر و جایگاه اثرگذارتری دنبال می شود .
شبیهی در خصوص نحوه عملکرد این مرکز گفت: مرکز پایش شبکه برق می تواند از طریق تماس لحظه ای با مصرف کنندگان با تعدیل بار به ویژه در مواقع بحرانی ایفای نقش کند. علاوه بر این پس از کاهش مصارف خانگی و تجاری در ساعات غیر اوج بار، فرصتی برای مشترکان صنعتی فراهم خواهد شد که انرژی مورد نیاز خود را از شبکه برق دریافت کرده تا اخلالی در فرایند تولید صنایع ایجاد نشود.
وی ادامه داد: در این مرکز با بهره مندی از صفحات گسترده و نمودارهای تحلیلی که در اختیار راهبران مرکز است در هر لحظه تمامی منابع ورودی از جمله نیروگاه های بزرگ، نیروگاههای تولید پراکنده، نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه و سایر منابع تولیدی در دسترس مورد پایش قرار گرفته تا اطمینان کافی از تامین برق پایدار مورد نیاز شبکه برق پایتخت و استانهای قم و البرز حاصل شود. علاوه بر این اپراتورهای متخصص مرکز با دقت و مطابق با دستورالعملها شرایطی را ایجاد می کنند تا متناسب با اولویتهای شبکه، مشترکان برق مستمر و پایدار خود را دریافت کرده و مدیریت کامل شبکه برق استان انجام شود.
همچنین در این مراسم صبوری معاون برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت ضمن اشاره به توسعه بومی سامانه اختصاصی رصد و پایش لحظه ای بار منطقه ای تهران گفت: متناسب با نیاز شبکه گسترده پایخت و دو استان مرتبط، نرم افزار اختصاصی توسط تیم راهبری فناوری اطلاعات نصب وتوسعه یافته که اقدام ارزنده ای در این حوزه محسوب می شود.
وی افزود: این نرم افزار داده های مورد نیاز خود را از ورودی سامانه های مدیریت شبکه دریافت و به صورت سفارشی از طریق نمودارهای ویژه راهبری شبکه، به صورت لحظه ای مصارف تمامی مشترکان را رصد و موارد عبور از سقفهای تعیین شده را مدیریت می کند.
معاون برنامه ریزی برق منطقه ای تهران گفت: مدیریت بار اصولی و حرفه ای برای پایداری شبکه برق این شرکت بسیار مهم است چرا که هر مشترک انتظار دارد مطابق با توافقات انجام شده انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند، ضمن اینکه استمرار تامین برق بخش خانگی مرتبط با شرکتهای توزیع هم و عدم اعمال خاموشی بدون برنامه خط قرمز کنونی صنعت برق است و ما برای حصول اطمینان از تامین برق همه مشترکان باید به صورت حرفه ای و نظام مند شبکه را کنترل و موارد خارج از چارچوب را مدیریت کنیم و راه اندازی این مرکز در همین راستاست و اطمینان داریم با تعامل خوبی که بین تمامی مشترکان این شرکت در ارتباط با این مرکز وجود دارد شرایط را به خوبی مدیریت کنیم و از شرایط ناترازی عبور کنیم.
وی در پایان گفت: در این مرکز، فضای مدیریت شرایط ویژه، برای مواقع بحرانی تعبیه شده و مدیران ضمن استقرار در محل ضمن پایش لحظه ای بار و مشاهده تمامی گزارشهای تخصصی به صورت نمودارهای مقایسه ای، امکان ارتباط با مشترکان از طریق تماس مستقیم با مصرف کننده فراهم شده و این گونه شاهد پایداری تامین برق در پایتخت ایران اسلامی و استان های قم و البرز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132925

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.