7

بازار اصفهان ناایمن است

  • کد خبر : 16300
  • 08 بهمن 1398 - 15:19
بازار اصفهان ناایمن است

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: ضعف‌هایی در بحث روشنایی بازار، ورود و خروج نیروهای امدادی از بازار، بام بازار و انشعابات برق بازار وجود دارد و با وجود اقدامات صورت گرفته می‌توان گفت وضعیت بازار اصفهان ناایمن است.   بیشتر بخوانید اجرای طرح جامع ساماندهی شبکه برق بازار بزرگ تهران سیستم برقکشی […]

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: ضعف‌هایی در بحث روشنایی بازار، ورود و خروج نیروهای امدادی از بازار، بام بازار و انشعابات برق بازار وجود دارد و با وجود اقدامات صورت گرفته می‌توان گفت وضعیت بازار اصفهان ناایمن است.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعیدرضا جعفریان‌فر صبح امروز در چهل و هشتمین نشست سه‌شنبه‌ها با رسانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری اصفهان با توجه به دستور شهردار اصفهان همواره همه‌جانبه و متناسب با نیازهای شهر بوده و نگاه شهروندمحور داشته است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان از دو قسمت بحران و پدافند تشکیل شده است که بخش مدیریت بحران آن زیرمجموعه‌ای از وزارت کشور و بخش پدافند غیرعامل به عنوان زیرمجموعه‌ای از ستادکل نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

وی افزود: این مجموعه طبق دستور مقام معظم رهبری در سال ٨۵ و دستور دیگر مقامات عالی‌رتبه کشور در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور تشکیل و وظایفی را برعهده گرفت.

جعفریان‌فر اعلام کرد: مدیریت بحران در هر دستگاهی از ۴ کارگروه تشکیل شده که این کارگروه‌ها وظیفه هماهنگی و ستادی دستگاه مدیریت بحران را برعهده دارند و بخش پدافند غیرعامل این مجموعه مدیریتی از ٩ کارگروه تشکیل شده که مسؤولیت ٢ کارگروه آن بر عهده شهرداری اصفهان است و همواره جلسات منظمی در این‌باره تشکیل و نتیجه آن به‌صورت گزارش به مقامات مربوطه ارائه می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان اظهار داشت: مقابله با بحران در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری، آمادگی و افزایش تاب‌آوری شهری در حوزه پدافند غیرعامل تعریف می‌شود؛ پدافند غیرعامل وظیفه مهم پیشگیری قبل از وقوع بحران را عهده‌دار است و وظیفه دارد کلیه تهدیدات در هر یک از حوزه‌های فعالیتی را بشناسد.

وی در ادامه بیان کرد: ساختار مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به عنوان مجموعه اجرایی و خدماتی بر عهده شهردار اصفهان است و جانشین اول ستاد مدیریت بحران، معاونت خدمات شهری و جانشین دوم نیز مدیر بحران و پدافند غیرعامل است.

جعفریان‌فر گفت: مدیران مناطق ١۵ گانه اصفهان رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه خود هستند و در صورت وقوع بحران در سطح منطقه‌ای، این ستادها مسئولیت فرماندهی میدان را برعهده داشته و طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مردادماه ٩٨ و ابلاغ رئیس‌جمهور تمامی دستگاه‌ها وظیفه همکاری و تبعیت از این ستاد را بر عهده دارند و باید تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان ادامه داد: در صورت بروز حادثه‌ چند منطقه‌ای، برای هر منطقه معین انتخاب شده و معین‌ها به کمک آن مناطق می‌آیند؛ شهرهای هم‌جوار، معین هر منطقه هستند و رؤسای ستادها جلساتی در این زمینه با شهرهای مجاور داشته و تفاهم‌نامه‌هایی بین دو طرف امضا شده است.

وی افزود: اگر حادثه شهری نیز رخ دهد رئیس ستاد مدیریت بحران شهر فرماندهی کار را بر عهده گرفته و تمام دستگاه‌ها ملزم به همکاری و ارائه خدمات و امکانات به این ستاد هستند.

جعفریان‌فر اظهار داشت: فعالیت‌ها در ۴ زیرگروه پیگیری می‌شود و اولین زیرگروه آن بحث پیشگیری است، بحث دیگر آموزش است که برای تحقق یک شهر تاب‌آور موضوع آموزش در اولویت قرار دارد؛ ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سه‌ماهه سوم سال ٩٨ به این مهم پرداخته و برای کارکنان شرکت‌های خدماتی و شهروندان دوره‌های آموزشی مناسب گذاشته شده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان بیان کرد: در کلیه مناطق ١۵ گانه اصفهان و ناژوان پایگاه‌های مدیریت بحران تشکیل و تجهیز شده و برای مواقع بحرانی اقلامی خریداری شده است.

وی در توضیح رزمایش‌های انجام شده توضیح داد: رزمایش‌هایی در سه‌ماه سوم سال ٩٨ اجرا شد از جمله رزمایش قطع برق که در این رزمایش برق تمامی ساختمان‌های مهم و اجرایی شهر و شهرداری را قطع و نواقص سیستم‌ها را ارزیابی کردیم و مشکلات را به مدیران آن دستگاه‌ها به‌صورت گزارش ارائه کردیم.

جعفریان‌فر در ادامه بیان کرد: از دیگر رزمایش‌های صورت گرفته می‌توان از رزمایش آب‌گرفتگی و سیلاب، رزمایش تخلیه اضطراری به منظور درگیری نیروهای امدادی و چابک سازی آن‌ها و رزمایش مشترک با منطقه هسته‌ای در خصوص حوادث پرتوی و هسته‌ای نام برد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: از دیگر اقدامات این مجموعه ایجاد بانک اطلاعاتی از منابع انسانی، تجهیزات درون‌سازمانی شهرداری‌ها و تجهیزات برون‌سازمانی دیگر دستگاه‌ها است که در مواقع بروز بحران از آن استفاده می‌شود.

وی اعلام کرد: کلیه مناطق تاب‌آور و پایدار شهر مشخص شده و برای اسکان اضطراری در صورت لزوم آماده شده است؛ همچنین چند مجموعه اسکان امن نیز در خارج از شهر مهیا شده است.

جعفریان‌فر تصریح کرد: با توجه به اهمیت بافت تاریخی شهر و تاریخی بودن بازار اصفهان اقداماتی جهت ایمن‌سازی این مکان از جمله اقدامات کارشناسان شهرسازی و نوسازی جهت شناسایی نقاط حادثه‌خیز و گزارش مشکلات آن انجام شده است با این وجود ضعف‌هایی در بحث روشنایی بازار، ورود و خروج نیروهای امدادی، بام بازار، انشعابات برق و… وجود دارد و می‌توان گفت وضعیت بازار اصفهان ناایمن است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان در پاسخ به سؤالی درخصوص اقدامات در حوزه سیل سیستان و بلوچستان گفت: در اولین روز وقوع سیل سیستان و بلوچستان ٢ گروه از آتش‌نشانی با ۴ خودرو و تعدادی امدادگر، غواص و… به منطقه اعزام شدند و یک گروه خدمات شهری هم در شهر چابهار و کنارک از اصفهان مستقر شدند و گروه دوم هنوز در محل حاضر است؛ همچنین ۵ دستگاه تانکر آب و ١ کامیون برای حمل تجهیزات دارویی به این مناطق ارسال شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=16300

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.