4
در سفر به کرمان صورت گرفت؛

بازدید رئیس جمهور و وزیر نیرو ‌از خط انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان و رفسنجان؛ اجرای طرح به پیشرفت ۴۵ درصدی رسید

  • کد خبر : 106714
  • 10 تیر 1402 - 0:41
بازدید رئیس جمهور و وزیر نیرو ‌از خط انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان و رفسنجان؛ اجرای طرح به پیشرفت ۴۵ درصدی رسید
آیت الله سید‌ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پس از‌ افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان عزیمت کرده و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید و از نزدیک روند اجرای پروژه را بررسی کردند.

رئیس‌جمهور و وزیر نیرو با حضور در شمال غرب استان کرمان از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) آیت الله سید‌ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پس از‌ افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان عزیمت کرده و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید و از نزدیک روند اجرای پروژه را بررسی کردند.
پروژه تامین اضطراری آب شرب به کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس به میزان ۳۰ میلیون متر‌مکعب در سال و با ظرفیت انتقال ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو رسما آغاز شد.

طول خط انتقال این پروژه ۱۴۵ کیلومتر را شامل می‌شود که تاکنون ۶۶ کیلومتر آن اجرایی شده است.

مجری طرح در این بازدید گفت: این طرح با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود و نیاز آبی حدود یک میلیون پانصد هزارنفر را به علاوه اتباع خارجی به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند.

فرحبخش افزود: محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهر رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس در کمربندی جاده رفسنجان به کرمان به طول ۱۶ کیلومتر به مخزن اصلی این شهر در حال انجام است.

وی بیان کرد: عملیات انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ تصفیه خانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است.

بیشتر بخوانید

 

 

نیروگاهیان

فرحبخش گفت: برای تکمیل طرح انتقال آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۴۵۰میلیارد تومان آن تامین شده است و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=106714
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.