5

بازدید رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از پروژه‌های جهاد آبرسانی استان گلستان/ ۴٣٢ روستای محروم استان‌ گلستان آبرسانی می‌شود

  • کد خبر : 82369
  • 07 مرداد 1401 - 19:15
بازدید رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از پروژه‌های جهاد آبرسانی استان گلستان/ ۴٣٢ روستای محروم استان‌ گلستان آبرسانی می‌شود
«میثم جعفرزاده» در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برای کاهش تعداد روستاهای دارای تنش آبی، نیازمند یک اقدام جهادی بودیم، گفت: در این باره وزارت نیرو، شورایی را با نام جهاد آبرسانی تشکیل داد که ماموریت ویژه برای آبرسانی و محرومیت‌زدایی به ۱۰ هزار روستای کشور دارد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به همراه جمعی از مدیران ستادی و محلی از پروژه‌های در دست اقدام محرومیت زدایی در استان گلستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «میثم جعفرزاده» در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برای کاهش تعداد روستاهای دارای تنش آبی، نیازمند یک اقدام جهادی بودیم، گفت: در این باره وزارت نیرو، شورایی را با نام جهاد آبرسانی تشکیل داد که ماموریت ویژه برای آبرسانی و محرومیت‌زدایی به ۱۰ هزار روستای کشور دارد.
​وی افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌های آبرسانی به روستاها انجام شده، ولی همچنان در کشور حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی درگیر تنش آبی هستند.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجموعه آبفای استان گلستان در راستای شعار دولت مبنی بر ارائه خدمات جهادی به محرومان، خواستار تسریع در اجرای پروژه های وزارت نیرو شد.
جعفرزاده تصریح کرد: با توجه به روحیه جهادی رییس جمهور و وزیر نیرو می‌طلبد که مدیران با نهایت دقت و سرعت و به صورت جهادی و انقلابی در جهت افزایش رضایت مندی مردم تلاش کنند.
مشاور وزیر نیرو با تاکید بر رسیدگی به امور محرومان و آبرسانی به روستاهای محروم که از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است، اظهار کرد: در سازوکار طرح‌های آبرسانی از همه اقشار مردمی استفاده‌ کرده‌ایم که می‌تواند با ظرفیت جهادی طبق زمان‌بندی کیفیت مناسب را در آبرسانی به روستاهای دارای تنش ارائه کنند.

 

نیروگاهیان

*۴٣٢ روستای محروم استان‌ گلستان آبرسانی می‌شود

در ادامه این بازدید «ایرج حیدریان»، مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان ضمن تقدیر از نگاه ویژه دولت و وزیر نیرو به بحث آبرسانی به روستاهای محروم استان، گفت: در قالب طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی به روستاهای محروم، وزارت نیرو با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عملیات عمرانی ۴۳۲ روستای محروم استان با اعتباری باِلغ بر ۶۱۴۵ میلیارد ریال را آغاز شده که در روند فیزیکی خوبی قرار دارد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این پروژه با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در حال اجرا است، افزود: با اتمام پروژه‌های فوق که قرار است در مدت ۳۰ ماه به پایان برسد، جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ نفر از روستائیان محروم استان از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
حیدریان در خصوص پروژه محرومیت‌زدایی مجتمع آشوربای، گفت : این پروژه مشترک برای ۳ شهرستان، علی آباد کتول، آق قلا و گنبد کاووس است که حجم عملیات پروژه فوق شامل حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه آب شرب، احداث ۴ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۱۱ باب مخزن با حجم ۲۸۰۰متر مکعب، اجرای عملیات خط انتقال به طول ۸۵.۶کیلومتر و همچنین عملیات شبکه توزیع به طول ۸۷ کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: با تکمیل پروژه محرومیت زدایی مجتمع آشوربای ۵۳ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۵۱۷۸۶نفر از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=82369
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.