4
در راستای بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور صورت گرفت؛

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند

  • کد خبر : 78260
  • 10 خرداد 1401 - 23:45
بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اجرای 460 کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب در مرکز استان از مجموع 500 مترمکعب خبر داد و گفت: با اجرای 40 کیلومتر باقی مانده 80 هزار مشترک در شهر بیرجند از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند می‌شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان سفر به خراسان جنوبی از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید صولت مرتضوی” در جریان بازدید از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات خوبی برای رسیدن استان خراسان جنوبی با شاخص‌های کشوری انجام شده و سومین مقصد سفرهای رئیس جمهور استان خراسان جنوبی بوده که این سفر با هدف نظارت مستقیم به روند اجرای مصوبات این سفر انجام شده است.
“حسین امامی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این بازدید که با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند و خوسف در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه برگزار شد به بیان جزئیات این پروژه پرداخت و اظهار کرد: این پروژه که از سال ۹۴ آغاز شده در مرحله پیش راه اندازی است و خط انتقال آن ۱۰۰ درصد اجرا شده که سایت تصفیه خانه و ساختمان بهره‌برداری از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در حال حاضر به صورت مکانیکی بهره‌برداری می‌شود.
امامی از نصب ابزار دقیق تصفیه‌خانه به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز در خرداد ماه سال جاری خبر داد.
وی برخورداری کل شهر بیرجند از شبکه فاضلاب، کاهش بوی تصفیه خانه با ارتقای مدول اول و افزایش ظرفیت دو مدول به ۴۰۰ لیتر و استفاده از پساب در معادن و شهرک صنعتی خوسف را از اهداف راه اندازی این مدول عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که پساب را جایگزین چاه‌های شرب استفاده شده در کشاورزی به میزان ۴ میلیون مترمکعب کنیم.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اجرای ۴۶۰ کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب در مرکز استان از مجموع ۵۰۰ مترمکعب خبر داد و گفت: با اجرای ۴۰ کیلومتر باقی مانده ۸۰ هزار مشترک در شهر بیرجند از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند می‌شوند.
امامی از اجرای همزمان پروژه فاضلاب در سه شهر فردوس، قاین و سربیشه خبر داد و افزود: در قاین با مشارکت فولاد قاینات تصفیه خانه فاضلاب در کمتر از ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید، همچنین ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه در مرحله مناقصه بوده و در فردوس نیز اجرای ۲۱ کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب در دستور کار است که این حجم کار معادل ۱۰ سال گذشته است.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند جز تصفیه خانه های مدرن کشور محسوب می شود، یادآور شد: از کلیه تجهیزات مورد نیاز این تصفیه خانه فقط ۳ میلیون یورو خرید خارجی است و بقیه تجهیزات از تولیدات داخلی خریداری شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78260
  • نویسنده : مژگان حمیدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.