7

بازدید وزیر نیرو از سامانه‌های خورشیدی عشایری/ تحویل ۲۴۵۰ سامانه خورشیدی به عشایر استان فارس تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 61118
  • 23 مهر 1400 - 15:10
بازدید وزیر نیرو از سامانه‌های خورشیدی عشایری/ تحویل ۲۴۵۰ سامانه خورشیدی به عشایر استان فارس تا پایان سال جاری
"احمدرضا خسروی"، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1896 سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل شده و 554 دستگاه دیگراز این سامانه ها نیز تا پایان سال جاری، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر به استان فارس، از سامانه‌های خورشیدی عشایری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمدرضا خسروی”، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۹۶ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس تحویل شده و ۵۵۴ دستگاه دیگراز این سامانه ها نیز تا پایان سال جاری، تحویل خانوارهای عشایر غیور فارس خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری خانوارهای عشایر بیشتری از نعمت روشنایی برخوردارشوند.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده، بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰درصد توسط متقاضی عشایری تامین شده و تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این استان  انجام شده است.
گفتنی است، در این طرح هر خانوار عشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می‌تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61118
  • نویسنده : لیلا رحمان ستایش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.