5

بازدید وزیر نیرو از طرح آبرسانی حرمک در استان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 73844
  • 05 فروردین 1401 - 22:32
بازدید وزیر نیرو از طرح آبرسانی حرمک در استان سیستان و بلوچستان
"علی‌اکبر محرابیان" عصر امروز در ایستگاه پایانی سلسله‌ بازدید‌های سفر یکروزه خود به استان سیستان و بلوچستان، از طرح اضطراری آبرسانی از دشت حرمک به شهر زاهدان بازدید کرد. 

وزیر نیرو در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان، از طرح آبرسانی حرمک به عنوان آخرین پروژه در این استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی‌اکبر محرابیان” عصر امروز در ایستگاه پایانی سلسله‌ بازدید‌های سفر یکروزه خود به استان سیستان و بلوچستان، از طرح اضطراری آبرسانی از دشت حرمک به شهر زاهدان بازدید کرد.

“علیرضا قاسمی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در جریان این بازدید گفت: طرح آبرسانی از دشت حرمک به‌منظور جبران بخشی از کبود آب شرب شهر زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فاز یک طرح فوق، با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است، افزود: در این مرحله، حفر ۵ حلقه چاه، اجرای ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال انرژی و برق‌رسانی، خرید و نصب ۵ دستگاه الکترو پمپ جهت تقویت فشار ایستگاه‌های پمپاژ بین‌راهی انجام شده است.

وی اضافه کرد: با مجموع این اقدامات، تأمین و انتقال آب به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه صورت می‌گیرد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان همچنین از شروع فاز دوم طرح فوق خبر داد و گفت: برای این پروژه نیز حفر ۵ حلقه چاه به منظور افزایش ظرفیت به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه با پیش‌بینی ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: تأمین آب شهر زاهدان با جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از دو منبع تأمین می‌شود که منبع اول به میزان ۸۵۰ لیتربر ثانیه از طریق چاه‌های سطح شهر که بخشی از آن شیرین‌سازی می‌شود و منبع دوم آب انتقالی از چاه‌نیمه‌های سیستان به میزان۹۰۰ لیتر بر ثانیه است، اما این ظرفیت جوابگوی روزهای گرم سال و اوج مصرف نیست و این کلانشهر با کمبود آب ۸۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای روبه‌روست که با وارد مدار شدن فاز اول طرح حرمک کمبود آب به ۶۵۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=73844
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.