4

بازسازی و بهره‌برداری مجدد از بزرگترین نیروگاه برق آبی ازبکستان

  • کد خبر : 30035
  • 11 مرداد 1399 - 12:37
بازسازی و بهره‌برداری مجدد از بزرگترین نیروگاه برق آبی ازبکستان
شرکت «ازبک.هیدروانرگو» اعلام کرد نیروگاه برق آبی «قادریه-3» در استان تاشکند پس از بازسازی و تجهیزات مدرن به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه برق آبی «قادریه-۳» در استان تاشکند پس از بازسازی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت «ازبک.هیدروانرگو» اعلام کرد نیروگاه برق آبی «قادریه-۳» در استان تاشکند پس از بازسازی و تجهیزات مدرن به بهره‌برداری رسید.

پس از مدرنیزه نیروگاه برق آبی «قادریه-۳» ظرفیت تولیدی آن به ۱۵٫۳۴ مگاوات و مقدار متوسط سالانه بهره‌برداری برق ۱۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلووات ساعت برق رسیده است.

نیروگاه برق آبی «قادریه-۳» در سال ۱۹۳۳ میلادی ساخته شد و ظرفیت کلی آن ۱۳٫۲ مگاوات بود که طی ۸۵ سال فعالیت ۴ دستگاه آبی کارآیی خود را از دست دادند. بدین دلیل این نیروگاه به طور کلی تعمیر شد.

بر اساس فرمان رئیس جمهور ازبکستان، تصمیمی در مورد تجهیز و مدرن شدن نیروگاه برق آبی «قادریه-۳» اخذ شده است. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی کارهای ساختمانی آن آغاز شد.

گفتنی است دستگاه‌های اصلی هیدروتکنیکی توسط شرکت Dongfang Electric International Corporation چین تولید و همچنین نصب و مونتاژ دستگاه‌های فنی توسط کارشناسان خارجی و داخلی انجام شده است.

نیروگاهیان

با وجود شیوع کرونا و اعمال قرنطینه بازسازی نیروگاه برق آبی در زمان تعیین شده به اتمام رسید.

هم اکنون در ازبکستان ۴۵ واحد نیروگاه با ظرفیت کلی نزدیک به ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات فعالیت می‌کنند که ۹۰ درصد تولید برق این کشور بر عهده ۱۰ واحد نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=30035

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.