4

با انجام اصلاحیه در واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی محقق شد:کاهش قابل توجه مصرف آب در برج های خنک کننده اصلی

  • کد خبر : 27025
  • 25 خرداد 1399 - 16:16
با انجام اصلاحیه در واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی محقق شد:کاهش قابل توجه مصرف آب در برج های خنک کننده اصلی
یونس علی دشتدار معاون تولید نیروگاه بخار با اشاره به ضرورت افزایش راندمان واحدهای بخاری به ویژه در ماه های گرم سال گفت: یکی از اهداف مورد نظر معاونت تولید بخار، افزایش راندمان برج های خنک کننده اصلی است که این مهم با انجام اصلاحیه ها و مدیریت صحیح منابع و ظرفیت های موجود، قابل حصول است.

با انجام اصلاحیه در مسیر چرخه مصرف آب برج های خنک کننده اصلی نیروگاه شهید رجایی، میزان مصرف آب در این سازه ها به یک سوم کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، یونس علی دشتدار معاون تولید نیروگاه بخار با اشاره به ضرورت افزایش راندمان واحدهای بخاری به ویژه در ماه های گرم سال گفت: یکی از اهداف مورد نظر معاونت تولید بخار، افزایش راندمان برج های خنک کننده اصلی است که این مهم با انجام اصلاحیه ها و مدیریت صحیح منابع و ظرفیت های موجود، قابل حصول است.

دشتدار با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقای راندمان برج های خنک کننده اصلی افزود: در همین خصوص با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت دانش و تجربه متخصصان نیروگاه، توانستیم به راه کاری برای کاهش مصرف آب در برج های خنک کن اصلی و افزایش راندمان در این سازه ها دست یابیم. به طوری که با انجام اصلاحیه در پاشش آب «پیک کولر» برج های خنک کننده، میزان مصرف آب را در این تجهیزات در ماه های گرم سال به یک سوم کاهش دادیم.

نیروگاهیان

معاون تولید نیروگاه بخار در ادامه بیان داشت: مدیریت صحیح نیروی انسانی، انجام تعمیرات به موقع و پیشگیرانه، رفع نشتی آب و بخار در چرخه تولید به همراه انجام اصلاحیه ها، موجب شد تا در سال گذشته شاهد کمترین میزان خروج اضطراری در واحدهای بخاری باشیم. به گونه ای که در سال ۹۸ تنها ۳ مورد خروج اضطراری در واحدهای ۲۵۰ مگاواتی به ثبت رسید که رکورد قابل توجهی است.

نیروگاه شهید رجایی با دارابودن ۱۳ واحد تولید برق، یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور است که سالانه حدود ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27025

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.