1

با وجود شوک‌های سال ۲۰۱۹، انتظار افزایش قیمت نفت در حد بیشتری می‌رفت

  • کد خبر : 12777
  • 09 دی 1398 - 16:35
با وجود شوک‌های سال ۲۰۱۹، انتظار افزایش قیمت نفت در حد بیشتری می‌رفت

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، قیمت نفت در سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت اما افزایش‌های شدید نداشت و قیمت نفت برنت علی‌ رغم حمله به تاسیسات بزرگ‌ ترین تولیدکننده نفت جهان و تحریم‌ها بر صادرات دو عضو اوپک، به سختی به ۷۰ دلار در هر […]

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، قیمت نفت در سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت اما افزایش‌های شدید نداشت و قیمت نفت برنت علی‌ رغم حمله به تاسیسات بزرگ‌ ترین تولیدکننده نفت جهان و تحریم‌ها بر صادرات دو عضو اوپک، به سختی به ۷۰ دلار در هر بشکه نزدیک شد.

با وجود شوک‌های سال ۲۰۱۹، انتظار افزایش قیمت بیشتری برای نفت می‌رفت

قیمت نفت در تمام سه ماهه نخست ۲۰۱۹ افزایش یافت؛ اگر شوک‌ های عرضه نفت در ماه‌ های آتی در گذشته رخ داده بود، قیمت نفت از ۱۰۰ دلار می‌ گذشت.

به گفته دلالان و تحلیلگران، انتظار می‌ رود، به علت مازاد عرضه به ویژه از سوی آمریکا که کاهش تولید اوپک را جبران می کند و ضعیف شدن تقاضای جهانی، قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰ در بازه محدودی در نوسان باشد.

نفت خام آمریکا در مسیر ثبت افزایش حدود ۳۵ درصدی در سال جاری است. این نوع نفت پس از افزایش قیمت در سال جاری، به دنبال تحریم‌ های ونزوئلا، از ماه مارس تاکنون تنها ۳ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

نفت برنت ۲۶ درصد افزایش قیمت داشته اما نسبت به سه ماهه نخست یک درصد کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران و تحلیلگران می‌ گویند تولید نفت آمریکا و تقاضای ضعیف مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ ها شده است.

آمریکا در مسیر تبدیل شدن به یک صادرکننده خالص نفت خام در سال ۲۰۲۰ است. انتظار می رود، تولید نفت این کشور به طور متوسط به ۱۳٫۲ میلیون بشکه در روز برسد که افزایش نزدیک به یک میلیون بشکه‌ای از سال ۲۰۱۹ را نشان می‌ دهد.

انتظار می‌ رود که نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تقاضا برای نفت بر قیمت نفت در سال آینده تاثیر بگذارد به ویژه اینکه ضرورت در مورد اقدام علیه تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است. همچنین حل و فصل طولانی‌ مدت جنگ تجاری آمریکا و چین دشوار به نظر می‌ رسد، از این رو سبب شده است تا ناظران بازار در مورد پیش‌ بینی رشد تقاضا برای انرژی در این دو کشور احتیاط کنند.

واکنش آمریکا به تغییر در قیمت نفت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که متوسط قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۰ به علت افزایش ذخایر، کمتر از سال ۲۰۱۹ باشد. خارج از آمریکا، انتظار می‌ رود تولید نفت همچنان در برزیل، نروژ و گویانا افزایش یابد.

قیمت‌ ها پس از حملات پهپادی یمنی‌ ها به تاسیسات بزرگ‌ ترین تولید کننده نفت جهان و تحریم‌‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران اندکی بالا رفت. حملات ماه سپتامبر به آرامکو اندکی قیمت نفت برنت را به بالای ۷۲ دلار در هر بشکه رساند اما طی ۱۰ روز، قیمت نفت به حالت قبل بازگشت.

هردو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا در بازه ۲۲ تا ۲۳ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۹ گیرافتاده بودند که بسیار کمتر از سطوح سال گذشته است.

بر اساس آمار آژانس بین‌ المللی انرژی، در عین حال، نرخ رشد تولید سالانه آمریکا انتظار می‌ رود کند شود، هنوز انتظار می‌ رود که حدود ۸۵ درصد افزایش تولید در جهان را تا سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهد.

افزایش قیمت نفت

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=12777

مطالب پیشنهادی

22خرداد
رشد تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۵
کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با ایراسین اظهار کرد:

رشد تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۵

13اردیبهشت
از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.