6

بحث فیلتراسیون نیروگاه شازند باید با سرعت توسط فرمانداران اراک و شازند اجرایی شود

  • کد خبر : 75771
  • 05 اردیبهشت 1401 - 18:41
بحث فیلتراسیون نیروگاه شازند باید با سرعت توسط فرمانداران اراک و شازند اجرایی شود
فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به بحث فیلتراسیون اظهار داشت: بحث فیلتراسیون باید با سرعت توسط فرمانداران اراک و شازند با محوریت نیروگاه انجام شود تا بتوان بهره لازم را امسال از آن ببریم.

استاندار مرکزی گفت: بحث فیلتراسیون باید با سرعت توسط فرمانداران اراک و شازند با محوریت نیروگاه انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به بحث فیلتراسیون اظهار داشت: بحث فیلتراسیون باید با سرعت توسط فرمانداران اراک و شازند با محوریت نیروگاه انجام شود تا بتوان بهره لازم را امسال از آن ببریم.

وی افزود: کارهای مطالعاتی و پیش‌نیازهای اجرایی حذف مازوت سوزی توسط نیروگاه و پالایشگاه شازند مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا نباید زمان را از دست داد و باید تسریع فوق‌العاده صورت گیرد.

*سهمیه گاز نیروگاه ۲ میلیون مترمربع شده است

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شازند در این جلسه با اشاره به سهمیه نیروگاه شازند اظهار داشت: سهمیه گاز نیروگاه ۲ میلیون شده است که با همکاری شرکت گاز سوخت نیروگاه گاز است و از مازوت استفاده نمی‌کنیم.

شیخی مهرآبادی  بیان کرد: در خصوص سوخت مازوت تا آذرماه اصلا از مازوت استفاده نشده و از آذر ماه تا اسفند به سبب کمبود گاز از مازوت استفاده شده است که مصرف مازوت نیروگاه در سال گذشته ۴۵۵ هزار متر مکعب بوده است.

*اعلام گزارشی از وضعیت عوارض آلایندگی واریزی به حساب شهرداری

نوربخش عسگری سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: گزارشی از وضعیت عوارض آلایندگی که به حساب شهرداری واریز می‌شود در کارگروه آلودگی هوای استان ارائه شود.

وی افزود: چرا که قطعا با ارائه گزارش می‌توان با یک برنامه جامع و درست برای موضوعات مربوط به آلودگی هوا در استان مرکزی برنامه‌ریزی لازم را انجام داد که امیدواریم این موضوع مورد توجه باشد.

 

نیروگاهیان

*از ابتدای سال ۱۸ روز آلوده را پشت سر گذاشته‌ایم

مهدی مصطفوی سرپرست محیط زیست استان مرکزی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار داشت: امسال به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار از ابتدای سال با آلودگی هوا درگیر هستیم و از ابتدای سال ۱۸ روز آلوده را پشت سر گذاشته‌ایم و منشا آن هم کانون‌های گرد و غبار خارجی است.

وی بیان کرد: از اقدامات صورت گرفته آموزش دانش‌آموزان در مدارس، پویش مسیر سبز ایران پاک که در واقع بحث پاکسازی جاده‌های استان است و شروع کار از فردا از شهرستان مهاجران انجام می‌شود.

مصطفوی افزود: بحث پاکسازی سالن امام را با حضور دانش‌آموزان داشتیم و افتتاح دو تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرستان زرندیه با حضور فرماندار انجام شد.

*سرانه فضای سبز استان ۲۶٫۸ متر مربع و از استاندار بالاتر است

ناصر عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک در این جلسه با اشاره به وضعیت فضای سبز استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز استان ۲۶٫۸ متر مربع و از استاندار بالاتر است ولی کفاف این آلودگی را نمی‌دهد.

وی افزود: در راستای توسعه کمربند سبز از محل عوارض عمومی ۵۵۸ هکتار فضای سبز ایجاد شده است و در مورد استفاده از پس‌آب فاضلاب قراردادی با شهرداری منعقد شده و شورای شهر اراک مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای خط انتقال آب بودجه تخصیص داده است.

عسگری عنوان کرد: اگر اراضی حاشیه محیط زیست تا دره گردو که اراضی ملی است و پس‌آب تصفیه خانه هر چه زودتر در اختیار شهرداری قرار بگیرد شهرداری می‌تواند ظرف سه سال ۱۰ متر به فضای سبز شهر اراک اضافه کند که این امر در کاهش آلودگی شهر اراک بسیار موثر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=75771
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.