5

برخورداری ۵۲۰ منزل مسکونی از سامانه‌های خورشیدی در استان فارس

  • کد خبر : 48572
  • 09 اردیبهشت 1400 - 12:45
برخورداری ۵۲۰ منزل مسکونی از سامانه‌های خورشیدی در استان فارس
"حمیدرضا جلایر" با بیان اینکه شهرستان‌های فسا با 74، لار با 48 و نی ریز با 46 سامانه برترین شهرستان‌ها در نصب سامانه‌های خورشیدی در سطح استان هستند، افزود: استان فارس از نظر تابش خورشید دارای شرایط بسیار خوبی در کشور است، به طوریکه می‌توان به ازای هر متر مربع، معادل دو هزار و  200 کیلووات ساعت برق خورشیدی در طول سال تولید کرد .

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: هم‌اکنون بر روی پشت بام ۵۲۰ منزل مسکونی در استان فارس پنل‌های خورشیدی نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا جلایر” با بیان اینکه شهرستان‌های فسا با ۷۴، لار با ۴۸ و نی ریز با ۴۶ سامانه برترین شهرستان‌ها در نصب سامانه‌های خورشیدی در سطح استان هستند، افزود: استان فارس از نظر تابش خورشید دارای شرایط بسیار خوبی در کشور است، به طوریکه می‌توان به ازای هر متر مربع، معادل دو هزار و  ۲۰۰ کیلووات ساعت برق خورشیدی در طول سال تولید کرد .
وی با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری که نیروگاهش از تولید داخل باشد، وزارت نیرو ۳۰ درصد برق این سرمایه‌گذاران را گران‌تر خریداری می‌کند، ادامه داد: پنل‌های خورشیدی برق خود را به شبکه سراسری ارائه می‌دهند و وزارت نیرو این برق را خریداری می‌کند.

 

نیروگاهیان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، پنل‌های خورشیدی را جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی عنوان کرد وگفت: با تولید هرکیلووات ساعت انرژی خورشیدی می‌توان از انتشار یک تن دی اکسید کربن جلوگیری کرد که در واقع پاکی این نیروگاه‌ها معادل ۴۶ درخت هشت ساله کار آیی دارد.
همچنین “اسماعیل خاتمی”، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نیز هزینه هر پنل خورشیدی را  ۱۶ میلیون تومان به ازای هرکیلووات عنوان کرد و گفت: این پنل‌ها در پشت بام منازل مسکونی و تجاری، سوله‌های صنعتی و مزارع کشاورزی دارای انشعاب برق می‌توانند نصب و راه اندازی شوند.
وی ادامه داد: با استفاده از طرح‌های حمایتی دولت که شامل عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله و همچنین اعطای تسهیلات باکارمزد ۴ درصد و اقساط ۱۲ ماه است، پس از اتصال سامانه به شبکه برق کشور هر دوماه یکبار صورت حساب تولید برق صادر و به حساب مشترکان و سرمایه گذاران واریز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48572
  • نویسنده : لیلا رحمان ستایش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.